Stûbben Biomex

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare zavannah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 970
Z

zavannah

Läste att Stûbben kommit fram med en ny utvecklad sits ihop med forskare för ryttare som har ryggproblem.
Detta låter mkt intressant för min del ,då jag har en skada i ryggen .
Har ringt runt till flera återförsäljare av Stûbben,men de verkar inte veta så mkt om denna. Vad jag fattat för ska man kunna få betala extra och de sätter den på några utvalda modeller.
Är det ngn som vet mer ? Eller rent av testat dennà???

Sv: Stûbben Biomex

Jag har provat den, men bara i affären (Stablestore i Kristianstad), och funderar på att kanske införskaffa en sådan. Det går att få på de flesta av deras modeller.

Hur kändes den att sitta i? Var det bekvämt?
Vet du ungefär hur mkt man får lägga till extra för att få det ?

Det kändes som de där kuddarna typ tryckte upp sittbenen så man blev väldigt rakryggad, och att svanskotan får vara i fred, och kanske därmed ryggraden blir mer avlastad. Annars kändes det som vanligt.

nää, jag provade en för 3-4 år sen och den var stenhård! kändes som sittbenen skulle göra hål i sadeln. :crazy: det var väl en siegfried kan jag tänka mig, en hoppsadel var det iaf.

btw trodde jag edelweiss var en ponnysadel..

Nya stubben tycker jag inte är hårda alls:d

Rex är ponny sadeln inte EDLW.

Edelweiss fanns bara som ponnymodell för några år sedan. Jag tycker det är deras bästa sadel (hopp), men det ska vara i deluxe utförande då.

Ok då var det överkomligt i alla fall. var rädd för att de skulle ha betydligt mer för det.

just det. jag såg den i hööks katalogen och då stod det att det var ponnysadel nämligen..

är inte så insatt i stubben, inte mitt favvomärke precis.. :p

Vad kan ni Rek för modell av Stûbben?? är en hoppsadel jag ska ha,är urdålig på deras sadlar. Har bara ridit i de gamls tenhårda för evigheter sen..
Till en häst med stor manke och grov rygg.

Håller med och kan även tillägga en modell vid namn Roxanne. Klämde och provsatt i butik idag, ska absolut provas på nya hästen!

Vad kan ni Rek för modell av Stûbben?? är en hoppsadel jag ska ha,är urdålig på deras sadlar. Har bara ridit i de gamls tenhårda för evigheter sen..
Till en häst med stor manke och grov rygg.

Artus, Siegfried CS, Avalon, Maestoso, Excalibur: normallång och lite böjd rygg. Edelweiss NT Deluxe är rakast av alla deras sadlar. Avalon är deras rakaste dressyrsadel. Övriga modeller passar mer överbyggda/svankigare hästar.

Kopierat från D.K sadellista;)

Du skall nog testa vilken som passar din pålle bäst för dom är ju som sagt lite olika.

puttar.....

Ingen som hunnit testa och ridit i en biomex under ett tag nu??
Törs inte chansa och köpa en om man inte hört ngn som använt den ett tag..

Faktum är att jag har en Edelweiss som är mjukare än min Prestige, så det där att de är hårda är gammalt...

Jag tycker också att vissa Stübben är skönare än Prestige. Prestige är ju STENHÅRDA! :eek:

störande. Finns inte en enda butik inom rimligt avstånd som säljer Stûbben längre.
Verkar vara dåligt med återförsäljare överlag när jag kollat efter på Stûbben. Så det är ju inte lätt att kunna testa ut dem. Får nog lägga ner jakten på biomex och försöka hitta en annan "ryggvänlig" hoppsadel istället.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 888
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit... 2
Svar
22
· Visningar
4 478
Senast: shia
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som... 2
Svar
29
· Visningar
9 366
Senast: skuggi
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i... 2
Svar
25
· Visningar
4 494
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka