Stübben Genesis

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cybbe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 3 094
C

Cybbe

Nån som har den minsta erfarenhet av den blev rekomenderad att köpa en sån.

Den är väldigt ny utkommen (som jag uppfattade det)

Vad tycker ni om den? :)

Sv: Stübben Genesis

Aldrig ens hört talas om, den finns inte med på Stübben Sveriges hemsida heller.

Annars är jag väldigt nöjd med Stübben överlag, tycker de har bra kvalité till ett bra pris.

//E

Vad är det för sadel? hopp, dressyr, allround?

Vore intressant att se en bild om du har.

Modellen har inte kommit på svenska marknaden än vad jag vet, osäker på om den kommer komma till Sverige, verkar ju vara väldigt lik Maestoso. Finns många Stubbenmodeller som inte säljs i Sverige.

Jag har provsuttit i en sådan och jag har för mig att den faktist var rätt så bekväm. Inte sådär hård som stubbensadlarna brukar vara, fanns gott om stöd också:)

Har provat hoppmodellen nu! Den var väldigt fin och riktigt skön! Överkåpan var dybbelsydd i kalvskinn och kanalan var mycket bredare än den brukar vara på Stubbensadlar (3-4 fingrar)

det var hoppsadeln jag menade.
Har lånat en, helt underbar sits grymt snygga detaljer.
Sübben var verkligen kommit in i 2000 talet.
Väldigt bra sadelläge.

Den är gjord för karlar/lång människor så den passar perfekt på mig osm är 178. ;)

Förstår inte hur nån kan tycka att en stenhård sadel är skön att sitta i!
Men snygg var den!

Hej
Jag har just köpt en Genesis och lagt till den nya Biomex och jag måste ta tillbaka alla mina tidigare tankar om Stübben, den är inte hård, sadeln är lätt samt att åtminstone jag fått en kanonsits i den.
Det är en allround mot hopp.
Jag är helt såld på den.
Jag har letat sadel som min häst inte får ont i ryggen av i snart 3 år och här är den, ligger som gjuten eftersom den inte har en massa runt om saker utan sittyta och sadel mer eller mindre är samma och att bossorna är låga så sadlen ligger närmare hästen.
Hälsningar
Kikki

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har köpt en häst. Först var jag fodervärd. Efter att vi kommit överens om att jag skulle köpa blev Köpekontrakt påskrivet. Full... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 020
Senast: MiaMia
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 448
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
977
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka