Stübben Rex

sjostrand

Trådstartare
Ni som har erfarenhet av sadeln Stübben rex sadlar. Vilken typ av hästrygg passar den? Rak, något svängd eller kraftigt svängd och finns det plats för ordentlig manke i den? Skiljer sig passformen mellan olika årsmodeller? Nyare ser ut att ha mer bossor och av det mer kilade hållet. Synvilla eller inte??

Absolut svängd rygg. Funkar med manke men inte hur mycket som helst. De nyare är lite mer flatback att sitta i men vet inte om det gör att passformen skiljer sig.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
977
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 250
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka