Stubben Romano

Joyride

Trådstartare
Vad är det för sadel? Ja vet ju att den är eh hopp/flat men är den en ny kommen sadel? Hittar inte mycket info om den och den fins inte med på stubbens sida heller:(

Vad kostar en sådan ny??? Är det bra stöd för benen?

Tack för svar

Sv: Stubben Romano

Finns inte någon modell som heter Romano, det finns en som heter Roxane och Romanus. Romanus finns som hopp och dressyrmodell, i Sverige kallas den MF hopp och dressyrmodellen säljs inte av Stubben Sverige. Den kostar ca 12 000 (hoppmodellen). Men det är ingen flatback.

Det finns en Romano sadel, och det är den från börjes.

Stubben Romanus har i vart fall funnits i flatback modell,vanlig hoppmodell och en med extra mkt stöd=MF.
Vet ej om de tillverkas längre,men det var sköna sadlar!
Har haft vanlig hopp och MF och skulle gärna köpa en MF igen!
Romano däremot är som tidigare nämnts en billighetssadel från Börjes.

Jag har en Stubben Romanus hoppsadel. Men det är ingen flat. Den har nog ex antal år på nacken. Den är nyligen omstoppad, annars är den i mkt bra skick. Så omstoppning är det enda som man behövt göra:)

Stora knästöd och man sitter säkert i den...

Stübben Romanus fanns i allround mot dressyr för en sådär 12 år sedan, jag ägde en sådan tillsammans med en Stübben Romanus hopp. Sålde båda för måånga år sedan då gamle hästen växte ur dem ganska snart och de alltid användes med pad innan dess.
Så var det på tiden innan apos utbildning:p :angel:

Apo

Den har funnits som en islandsvariant också, eller så var det så att den dressyrmodellen passade så bra på kortryggade islänningar att den bara kallades så. (provade själv en i somras, var typ 7 år gammal)

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
879
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
576
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka