Stübben sadlar!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mystix
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 937
M

Mystix

Igår pratade jag med en tjej på Hööks Kundservice och frågade om Stübben sadlarna ska vara så hårda som de flesta påstår om Siegfried och så... Hon sa att det finns vissa modeller av Stübben sadlarna som är hårdare än andra, och dessutom är det en vanesak. Det tar ju faktiskt ett tag att "rida in" en sadel till bekväm. Det säger både min moster (har halvblodsverksamhet), min mamma och hon på Hööks. Så att det stämmer att visa Stübben är hårdare. Ville bara säga det, ni får självklart ha era egna åsikter och så, men jag ville bara säga det!:o :D

Sv: Stübben sadlar!

Stubben ÄR hårda, nya som gammla. :p Men det beror förmodligen på hur ens rumpa ser ut, själv kan jag inte ens sitta i dom för det känns som mina sittben ska göra hål i sadeln typ :crazy: Men vissa är ju sååå förtjusta i sina Stubben sadlar.

Hmm det beror väl på hur man e utformad rent kroppsligt.
Men mej personligen är Stubben inget favoritmärke hos. Tycker att dom är och förblir stenhårda och obekväma.

Det fanns en tjej i stallet när jag pluggade som hade köpt en ny häst hon bytte då sadel eftersom henens gamla inte passade (Stubben av variant stenhård, skitful och rent ut sagt för djälvlig..:devil: ) Hennes nya sadel blev en billigare sadel som fungerade bra på hästen men som hon fick kramp i häcken av. SDå jag antar att de e don efter person..;)

Då har vi lika tycke, för att några hästar på min ridskola har Stübben, och jag (och många andra) vill inte ridadom pga. deras obekväma sadlar! Ridningen ska ju vara ett samspel mellan häst och ryttare, inte om hästen och smärta i baken? :p

Jag vägrar också att sitta i Stübben sadlar om det inte är av modellen Parzival...

DEN hade mjukstoppat säte....

Tack och lov så går dom fortfarande att få fatt i begagnade :D

Japp, det är bra! Slipper man få röd bak. :crazy: :angel:

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 203
Senast: super
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna... 2
Svar
31
· Visningar
4 483
Senast: JennyLz
·
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de... 2
Svar
21
· Visningar
3 756
Senast: Lixiigirl
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
3 067
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka