Stubben sadlar

carambawinnie

Trådstartare
Nån som vet hur olika dom är i typen?
Letar just nu en att köpa, rider just nu i en Stubben Romanus med extra stora stöd (unghäst jag rider så det är rätt vettigt att ha) och har kikat på en Stubben MF (hoppspecial men mycket stöd). Är det nån skillnad på dessa två i bommen? Kan ju vara en MF jag rider i nu men av modell Romanus?

Nån som vet om det är skilland i stöd på sadeln? Även kikat på en vanlig hoppsadel men dom har mindre stöd. Är det stor skillnad att rida i (vill ju kunna sitta kvar när han bockar lixom...)

Sv: Stubben sadlar

En sadelprovare sa till mig att de passar rakryggade hästar...

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 610
Senast: Mirtai
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
686
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
980
Senast: Esmeralda
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 255
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka