Stubben sadlarna

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kia_K
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 279
K

Kia_K

Är 31 i bomvidd på en stubben normal eller är det smal/vid?

Tacksam för svar :bow:

Visserligen är det normal mot vid enligt stubben, men om man jämför men andra sadlar så är det ganska smalt faktisk.

Jag kan inte hålla med om att 31 är ganska smalt i gämförelse med andra sadlar. Jag tycker att 31 är något vidare än det man brukar kalla normal. 30 är deras normalbom och den kan vara något smal till dagens hästar.

Det instämmer jag i.

Stübben är väldigt smala. Den vidaste bomvidden är 32 - och när jag lade den på min kallblodstravare låg den ungefär en decimeter OVANFÖR hästen, den var alldeles på tok för smal.

En Henri de Rivel 32:a passade däremot alldeles perfekt.

Immer

Samma sak när jag provade en 32 stubben på mitt halvblod - var allt för smal. Stubben passar bäst på fullblod och andra med rak smal rygg.

Liknande trådar

Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
222
Senast: Fibusen
·
Utrustning Vilka här har provat Taurs nyare sadlar, alltså de släppta typ senaste 3 åren? Jag provade Gaiter version 1 och sålde den nästan...
Svar
10
· Visningar
746
Utrustning Ni får gärna hjälpa mig med mina sadlar. Jag blir inte klokare av att googla runt. Jag har en Equipe Linnea med märkning ”+2 M från...
Svar
1
· Visningar
200
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 311
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V