Stübben stigläder

Sv: Stübben stigläder

jag tycker inte att dom var värda priset, klumpiga och lädret känns inte så värst exklusivt direkt.

Till er båda:
På vilket sätt är dom klumpiga?
Har lädret varit slitstarkt? Om ni ska jämföra dom med ett annat märke vilket är det då?
Och Fjordtokan, hur menar du att dom är tjocka? Att dom är breda eller? Tyckte inte de var så himla tjocka nämligen...

Hade egentligen inte tänkt mig ett par såna, men de fanns på Hööks och jag får 30% rabatt.. så då blir dom inte så dyra ;)

vet inte om du menar dem nya som är otöjbara eller dem vanliga? Men dem vanliga är jag riktigt besviken på har töjt sig riktigt mycket och dåligt läder.
Ska köpa dem nya otöjbara istället.

Det är dom otöjbara jag syftar på... "Vanliga" stigläder tycker jag inte är bra alls. Oavsett hur bra kvalitet det är så töjs dom jättemycket och är tjocka och klumpiga och obekväma att rida med...

Lägger in en bild på några stigläder jag är sugen på att köpa. Vad tycker ni om sådana här? Är det typ sådana du menar att Hööks har? Dessa är syntet men jag tror de är läder/skinn runt dom. Är dom värda 150 kr tror ni?

76341.jpg

Ja, det är såna Stubbenstigläder jag menar. Läderklädd med nylonkärna...

Dom är säkerligen värda 150 kr.. de flesta otöjbara stiglädrena av sämre kvalitet kostar ju runt 3-400:-

Lägger till en fråga till:

Ni som har dessa stigläder, som inte är nöjda, vilka stigläder hade ni istället valt att lägga pengarna på?
Har ett par Kentaur till dressyrsadeln och trivs väl bra med dom. Har funderat på Prestige, men de skulle kosta ca 1200:- här... :crazy: Och det är till hoppsadeln jag ska ha nya läder... Hoppar typ aldrig och använder dressyrsadeln för det mesta, så det känns rätt så onödigt att köpa "finare" stigläder till hoppsadeln... Men ska jag köpa ett par Kentaur tar det lååååååååång tid att få dom och ksotar 700, Stubbenstiglädrena kommer kosta ca 630 (och då får jag dom direkt..)
iaf i några dagar till....

Okej, men då slår jag till på dom dära :) Köpte en dressyrsadel ganska nyss och fick med nå skit-stigläder som är fel färg, skabbiga och töjda. Känner att jag måste byta ut dom. Har gluttat på stübbens men de är liite utanför min budget. Annars verkar ju dom helt :love:

Ja, jag tyckte också dom verkade helt okej... framförallt när jag får 30% rabatt ;)

Men frågan är om inte den blåa saken blir ful?
Hm... Billiga stigläder med en ful sak eller snygga stigläder som kostar det dubbla?! Vad hade ni valt?

Jag tror då inte att den blåa saken blir så ful att det är värt att betala det dubbla för att slippa den. Det är ju lite kul avslut på stübbens. Jag tror den blåa saken blir fin. Den är ju rätt liten också. Jag vet inte vad jag ska lägga 30% på, ids inte riktigt beställa något alls för jag ligger minus för februari redan nu. Men samtidigt känns det slöseri att inte använda den för jag vet massor av saker från hööks som jag vill ha :confused:

Klumpiga och tjock. Kompisen hade ett par såna läder, dom delade på sej. Var bara limmade inte sydda i kanten runt om. Vet inte om dom är det nu. Finns bättre läder. Jag hade inte köpt dom

Lägger in en bild på några stigläder jag är sugen på att köpa. Vad tycker ni om sådana här? Är det typ sådana du menar att Hööks har? Dessa är syntet men jag tror de är läder/skinn runt dom. Är dom värda 150 kr tror ni?

76341.jpg

Såna stigläder är toppen. Mjuka och smidiga och det blir inga skav av dom. Jag har globus stigläder likadana. Supermjuka och sköna

jag ska köpa prestiges till nya sadeln, de äör helt underbara o väl värda pengarna. Här kostar de 950:-

Jag har visserligen bara haft stubbens tidigare modell på 2 par stigläder men med tanke på den kassa kvalliten så skulle jag inte slösa bort mina pengar på att köpa ännu en modell.

Jag köper hellre ett par prestige och använder dem sällan än ett par stubben.

De tjocka inte breda ;) Jag fick ridsår av mina eftersom de var så himla tjocka... Prestige är mkt bättre! Tunnare men dyrare ;)

Jag har ett par Källquist nu (tror jag) och de är tunnare och bättre läder.

Dom är sydda runt om... Hittade bara en bild på dom på Hööks, det är dom som kostar 895:-

Fjordtokan: dom kändes inte så tjocka.. Men jag har ju inte ridit med dom än ;)
Men med tanke på att ingen verkade gilla dom får jag väl vänta i hundra år på ett par Kentaur eller Prestige då ;)

Jag har köpt Globus stigläder med nylonkärna och de är både bra och billiga (250kr).

Liknande trådar

Utrustning Var kan jag hitta "pluppar" som man kan trä på stigläderkrampan för att få stigläderna längre bak?
Svar
4
· Visningar
382
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
611
Senast: skiesabove
·
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
572
Utrustning Min dotter har börjat rida lite :love: Hon har hittills ridit i varmfodrade stövlar, men nu när dom byttes ut mot gummistövlar så insåg...
Svar
1
· Visningar
183
Senast: clusia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka