Studentpresent

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare MJLee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 58
  • Visningar Visningar 3 884

MJLee

Trådstartare
Hjälp, mitt gudbarn, tillika brorsdotter tar studenten i år. Hon är otroligt modemedveten och vill jobba inom mode och jag har noll och ingen aning om vad ge henne i studentpresent. Presentkort känns så opersonligt. Budgeten är begränsad. Hon älskade/älskar Victorias Secrets om det kan vara till någon hjälp. Vad sjutton ska jag köpa? Är det någon slags smycken som är populära bland dagens modemedvetna tonåringar? :confused:

Hjälp, mitt gudbarn, tillika brorsdotter tar studenten i år. Hon är otroligt modemedveten och vill jobba inom mode och jag har noll och ingen aning om vad ge henne i studentpresent. Presentkort känns så opersonligt. Budgeten är begränsad. Hon älskade/älskar Victorias Secrets om det kan vara till någon hjälp. Vad sjutton ska jag köpa? Är det någon slags smycken som är populära bland dagens modemedvetna tonåringar? :confused:
Ropar på @tornblomma

Jag har inte jättestor koll på tonåringar per se men det verkar variera rätt mkt på vilken grupp de tillhör. Grupptillhörighet är oerhört viktig i tonåren. Således finns det väldigt många olika stilar för olika grupper.
De tjejer som gillar Victoria Secret ses som helt ”ute” bland club-kids på Söder. På Stureplan vill kidsen ha väskor från vissa märken. På andra ställen kan Michael Kors vara grejen.
Ofta är loggor ”rätt” men det måste vara ”rätt designer”. Sen finns det ju de som är lite medvetna åt andra hållet och vill ha typ Acne eller likn svenska designers. Eller så de som är mer konsumentkritiska och går all in på secondhand.

Oavsett så tror jag att kids i den åldern är väldigt känsliga för gruppindelning. Dessutom går det väldigt fort i tonåren. Om hon gillade VS förra året kan det vara det töntigaste hon vet idag :o

Jag var nog inte till så stor hjälp nu men har du möjlighet att kolla med nån jämnårig kompis hon brukar umgås med?

Efva Attling funkar nog. Finns i silver som inte är så himmelens dyra (vet ju inte din budget iofs).

Jag tror snarare typ Marc Jacobs logo-disc klassiska tex örhängen och armband. Det verkar funka för majoriteten tonårstjejer om de är hyfsat ”mainstream” i sin stil och inte vill sticka ut för mycket. Jag tror att Attling ses som lite ”tantigt” i den åldern :o

Går man lite högre i budget kan jag inte tänka mig att så många ”vanliga tonårstjejer” skulle tacka nej till ett Hermes armband clic clac. Finns lite tunnare som inte är lila svindyra som de bredaste

Min syster som är något år äldre uppskattar smycken från Lilly and Rose.
Men precis som Tornblomma skrev är det så otroligt olika vad man uppskattar eller tycker om för smycken, även om alla märken kan ses som modemedvetna.

Aaaargh! :arghh: Budget är ok men inte direkt obegränsad och jag tror hon har dyrbar markesmak :cautious: Hon är definitivt inte söder utan Östermalm. Äsch, det kanske blir pengar istället. Tråkigt men i den åldern är det ofta bättre än en present man egentligen inte gillar.

Min första tanke var en fin bok om mode och modehistoria. Tänk fotobok om Chanel, Dior eller liknande tillsammans med något annat som uppskattas, ett smycke, presentkort på restaurang, inträde på museum

Jättefin idé men har en känsla av att hon är ganska mer bloggtypen om du vet vad jag menar?

Kan du inte stalka henne på Instagram eller något annat socialt medium för att se vad hon gillar? :D hon kanske till och med har en blogg?

Jag tror hon har ett instagramkonto och att jag (eller ja min katt) följer henne. Men av vad jag sett är det bara en massa selfies eller liknande och fasiken om jag förstår vad de pratar om. :idea:

Nåt som alla ”bloggtjejer” gillar är ju annars det där svarta Gucci-skärpet med loggan in your face ;) Kan omöjligt slå fel är mitt stalltips ;)

Annars fillers till överläppen? Tror det räcker med just överläppen om du har lite snäv budget ;):angel:

Nåt som alla ”bloggtjejer” gillar är ju annars det där svarta Gucci-skärpet med loggan in your face ;) Kan omöjligt slå fel är mitt stalltips ;)

Annars fillers till överläppen? Tror det räcker med just överläppen om du har lite snäv budget ;):angel:

Err, vad är en filler till överläppen? :confused:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka