Studentpresent

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare MJLee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 58
  • Visningar Visningar 3 884
Men om hon vill ge sig ut i modebranchen, varför inte en prenumeration (eller ett par lösnummer) av en/flera modemagasin? Sådana kan ju skena iväg ganska bra i pris (själv kan jag betala upp till 150:- för ett inredningsmagasin liksom), och kan kanske vara något som man själv inte direkt lägger pengar på? :)
Eller kanske bra sömnadssaker som saxar, nålar, andra verktyg?

Men om hon vill ge sig ut i modebranchen, varför inte en prenumeration (eller ett par lösnummer) av en/flera modemagasin? Sådana kan ju skena iväg ganska bra i pris (själv kan jag betala upp till 150:- för ett inredningsmagasin liksom), och kan kanske vara något som man själv inte direkt lägger pengar på? :)
Eller kanske bra sömnadssaker som saxar, nålar, andra verktyg?

Hon är inte i den delen dvs att faktiskt skapa kläder, mer i, ja jag vet inte riktigt. Bara att det är otroligt viktigt med rätt sorts märken och hur man sätter ihop sagda märken. Ärligt jag är ett komplett misslyckande som gudmor :meh:

Hon är inte i den delen dvs att faktiskt skapa kläder, mer i, ja jag vet inte riktigt. Bara att det är otroligt viktigt med rätt sorts märken och hur man sätter ihop sagda märken. Ärligt jag är ett komplett misslyckande som gudmor :meh:

Vi köpte en flaska bättre champagne och glas till grannens dotter för två år sedan :D

Givetvis hade jag inte gjort det om jag inte trodde hon skulle kunna hantera det.

Annars fillers till överläppen? Tror det räcker med just överläppen om du har lite snäv budget ;):angel:
Fillers används för att göra läpparna putigare, finns olika kollagenämnen som du (hos en leg utförare) får injeserat med en tunn nål ;)
Skojade lite :o Det är som @Vogue beskrev. Väldigt poppis för unga tjejer med ”Stureplans-look” ;)

Så jävla skevt att sitta och prata om att ge fillers i studentpresent. Skämt eller inte.

Det låter som att hon är mer lyxintresserad än modeintresserad? Vilket ju gör repertoaren bredare tycker jag.
Fråga hennes föräldrar om tips?

Det låter som att hon är mer lyxintresserad än modeintresserad? Vilket ju gör repertoaren bredare tycker jag.

Ja ska messa hennes mamma. Lilla oskyldiga brorson blev tillfrågad och svarade oskuldsfullt ja, jag vet att X vill ha en särskild sak men kolla med farmor och mamma att de inte köpt det. Umm, låt oss säga som så att de har en budget som är liiiiite större än min :meh:

Ja ska messa hennes mamma. Lilla oskyldiga brorson blev tillfrågad och svarade oskuldsfullt ja, jag vet att X vill ha en särskild sak men kolla med farmor och mamma att de inte köpt det. Umm, låt oss säga som så att de har en budget som är liiiiite större än min :meh:

Okej. Smycken finns ju fina i nästan alla prisklasser. Blackstone och Sophie by Sophie tycker jag har en del stilrena och snygga grejer i human prisklass :)

Nja, hon vill absolut jobba inom modeindustrin men är mer intresserad av inköpsdelen och liknande har jag förstått.

Nja, hon vill absolut jobba inom modeindustrin men är mer intresserad av inköpsdelen och liknande har jag förstått.

Modebranschen är ju väldigt bred! Sen hinner man nog ändra sig många gånger i den åldern. Jag tror att många unga tjejer har en lite sned bild av modebranschen också, grundat på bloggar odyl.

Jag tror fortfarande på ett presentkort på NK! Känns som att det är ett säkert kort! Annars kanske ett presentkort på typ Sturebadet eller likn? Säkert också uppskattat!

Ber om ursäkt om ngn tog illa upp!

Tycker inte att du ska be om ursäkt och jag tror inte heller att det var så @Modest riktigt menade det. Jag tycker mer att det är en sorglig reflektion att minderåriga, och det går längre och längre ner i åldrarna, känner att de inte räcker till. Vissa bloggar har nog tyvärr ganska mycket med det att göra - nu är det min tur att be om ursäkt och hoppas att du inte tar illa upp!! :up: Ja, jag fattar ingenting av mode öht. Men så är jag en gammal tant som bor på vischan numera. Inte för att jag förstod någonting om det när jag bor i Stockholm heller. :meh:

Ja, jag tror det blir ett presentkort, då kan hon välja själv, vet hur det är att få presenter man inte ville ha och le och säga oj vad fint. Och räcker inte summan kan hon använda den till en del av inköpet. :up:

Tycker inte att du ska be om ursäkt och jag tror inte heller att det var så @Modest riktigt menade det. Jag tycker mer att det är en sorglig reflektion att minderåriga, och det går längre och längre ner i åldrarna, känner att de inte räcker till. Vissa bloggar har nog tyvärr ganska mycket med det att göra - nu är det min tur att be om ursäkt och hoppas att du inte tar illa upp!! :up: Ja, jag fattar ingenting av mode öht. Men så är jag en gammal tant som bor på vischan numera. Inte för att jag förstod någonting om det när jag bor i Stockholm heller. :meh:

Ja, jag tror det blir ett presentkort, då kan hon välja själv, vet hur det är att få presenter man inte ville ha och le och säga oj vad fint. Och räcker inte summan kan hon använda den till en del av inköpet. :up:

Hur menar du att jag inte menade vad?:confused: Tror att man bör undvika att ta emot ursäkter åt andra faktiskt.

Jag tycker det var sjukt att det kom upp som (skämtsamt?) förslag. Jag tog inte illa upp, varför skulle jag göra det?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka