Studera till programmerare

Helly

Trådstartare
Hej, är det någon som studerar till programmerare eller liknande, på distans? Skulle ni vilja berätta lite mer? Vad tänker ni om arbetsmöjligheter samt att kunna arbeta hemifrån efter utbildningen? (Jag bor på liten ort).
 
Arbetsmöjligheter finns det gott om, det är en generell brist på utvecklare i Sverige. Vad gäller att jobba på distans, tror jag det beror väldigt mycket på, men det finns absolut företag som låter anställda jobba på distans, det företag jag jobbar på är ett exempel. Just nu har vi ingen utomlands, även om vi under ett par år hade en som bodde i Frankrike, men vi har flera som mer eller mindre alltid jobbar på distans, även om de på pappret tillhör ett av de kontor vi har.
 
Hej, är det någon som studerar till programmerare eller liknande, på distans? Skulle ni vilja berätta lite mer? Vad tänker ni om arbetsmöjligheter samt att kunna arbeta hemifrån efter utbildningen? (Jag bor på liten ort).

Pluggar till programmerare just nu på på någon mix av distans och på plats. Finns goda möjligheter att jobba till största del hemifrån, upplever dock att många vill att man ska komma in någon dag i veckan.
 
Pluggar till programmerare just nu på på någon mix av distans och på plats. Finns goda möjligheter att jobba till största del hemifrån, upplever dock att många vill att man ska komma in någon dag i veckan.
Hur lång utbildning är det? Var det svårt att komma in?
 
Jag studerar till frontend-utvecklare :)
Blandat upplägg, både skola på plats och distans. Goda jobbmöjligheter efter avslutad utbildning. Många arbetsplatser är hybrid eller remote. Utbildningen är 2 år på YH.
 
Hej, är det någon som studerar till programmerare eller liknande, på distans? Skulle ni vilja berätta lite mer? Vad tänker ni om arbetsmöjligheter samt att kunna arbeta hemifrån efter utbildningen? (Jag bor på liten ort).
Min fru pluggar data- och systemutvecklare på Stockholms universitet. Utbildningen är 3 år men går ofta att läsa på 2 eller 2,5 år om man läser snabbare eller har tidigare högskolepoäng. Alla föreläsningar finns digitalt men det är mycket grupparbeten som gör att man behöver åka in till skolan då och då, även om mycket av träffarna också sker digitalt. Många får jobb redan under utbildningen, och arbetschanserna är mycket goda, precis som möjligheterna att jobba hemifrån.
Krävdes runt 17-18 poäng i betyg för att komma in.
 
Finns det någonstans man kan vända sig för lite vägledning när det gäller utbildning och val av sådan samt tips om yrke inom it? Dyker upp, för mig, nya yrken och utbildningar ju mer jag läser.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 494
Senast: Mabuse
·
Samhälle Har fördelen att jag får jobb i stort sett var som helst geografiskt sett då jag har två eftertraktade utbildningar i bagaget inom...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: kolblakkur
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 656
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 802
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp