Stulet revbensspjäll, vad händer med hunden?

rabalder

Trådstartare
Min welsh springer är ibland en liten tjuv. Vid obevakat tillfälle har han snott revbenspjäll och satt i sig en eller två bitar med ben och allt. Inte bra, men hur orolig behöver jag vara? Matade i honom en del burkmat med hela mjuka bitar efter det för att kanske lindra lite men när jag hittade en liten benrest han lämnat blev jag rätt orolig, de är vassa.

Sv: Stulet revbensspjäll, vad händer med hunden?

Vanligaste som händer: Inget alls annat än möjligtvis lite-mycket risig i magen om hunden inte är van att äta kött/ben.

Köp hem sparris på burk och ha till hans nästa gång har gör en likadan rajd. Sparrisens fibrer "lindar sig" runt ev. vassa benskärvor och minskar risken för skador på tarm.

Var revbenen tilllagade eller råa?

Mina har under åren hunnit äta allt möjligt... där inkluderas ben av varierande sort. Vanligen händer inget - eventuellt en kräkhög med halvsmält stöldgods på mattan.

Men ge sparris, som Skogstrollet säger, om du är nervös :).

Benen var från charkdiskens färdiggrillade. Han ser bara välmående ut nu och med tanke på all skit med gamla ben och så som han gnagt på i skogen så blir jag ju inte skräckslagen. Men så hör man ju om perforerade tarmar och sånt.

Ska köpa hem sparris till nästa gång, men frågan är bara hur jag skulle få min hund att äta det?? Han är riktigt kräsen på mat.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 187
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 641
Senast: Jahaja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 859
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 986
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobba som veterinär
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur