Stulna bilder

mysboll

Trådstartare
Om vi säger såhär: Vad gör jag om jag upptäcker att någon har tagit min bild och använt till en annons. Om dom dessutom har tagit bort copyright-texten. :confused:
Det är väl förbjudet? Straffbart? :devil:

Sv: Stulna bilder

Den här tråden: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=581701 skapade jag för ett tag sedan.
För någon månad sedan upptäckte jag att en av mina bilder som jag lagt ut här användes av ett känt tränarpar, efter viss mailkontakt där jag krävde betalt fick jag en viss summa för bilden men det var långt fran vad jag skulle haft, just i det fallet orkade jag inte driva det vidare.

Däremot tycker jag att man ska se allvarligt på bilder som används just i annonser.
Gå in på BLF:s hemsida och titta eller pm:a mig om du vill veta mer...

mvh/Marijaa

Sv: Stulna bilder

vi råkade ut för detta, och efter ett samtal så har vi aldrig haft problem att få företaget att sponsra små som stora tävlingar :banana:

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 454
Senast: Enya
·
Relationer Funderat ganska mycket på det här med vänners betydelse på ålderns höst på sista tiden. När man är ung eller i en viss ålder så är ju... 13 14 15
Svar
280
· Visningar
14 178
Senast: Mia_R
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
486
Senast: Myrten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 985
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka