Bukefalos 28 år!

Stulna böcker

zanque

Trådstartare
Det här är bara så udda och jag vet egentligen inte vart jag vill komma med inlägget. För 4 år sedan under en flytt blev jag av med en Ikeakasse full med polluxböcker, (även en hel del annat men inget av värde.) Ikväll när jag slösurfar på fb dyker det upp en annons med polluxböcker och det är exakt de böckerna som jag blev av med. Visst att det kan vara någon som premunerat under samma tidsperiod som jag, men det går inte att förklara vissa av de andra böcker för de tillhör inte ordningen för det är böcker jag vunnit i polluxridskolecup och några jag fått av en kompis. Synd att jag aldrig skrev namn i mina böcker, för jag hade kunna svära på att mitt namn stått i dessa då.
 
Det här är bara så udda och jag vet egentligen inte vart jag vill komma med inlägget. För 4 år sedan under en flytt blev jag av med en Ikeakasse full med polluxböcker, (även en hel del annat men inget av värde.) Ikväll när jag slösurfar på fb dyker det upp en annons med polluxböcker och det är exakt de böckerna som jag blev av med. Visst att det kan vara någon som premunerat under samma tidsperiod som jag, men det går inte att förklara vissa av de andra böcker för de tillhör inte ordningen för det är böcker jag vunnit i polluxridskolecup och några jag fått av en kompis. Synd att jag aldrig skrev namn i mina böcker, för jag hade kunna svära på att mitt namn stått i dessa då.
Försvann de under flytt?
Någon som hjälpte att flytta tog dem?
Eller glömdes de kvar någonstans?
 
Försvann de under flytt?
Någon som hjälpte att flytta tog dem?
Eller glömdes de kvar någonstans?

Vi fick inte med alla mina grejor i en vända, så vi lämnade kvar en massa grejor i trapphuset som en kille skulle vakta. Men när vi kom tillbaka så hade han gått iväg för att köpa pizza och lämnat allt obevakat :meh:
 
Fråga denne var den fått böckerna ifrån, behöver inte skriva som du misstänker att den har stulit dem. :)

Frågade om det vara några märken i två av böckerna. En kompis lillebror hade kladdat lite på ett par sidor. Väntar med spänning på svar :)
 
det borde ju finnas massor som har samma böcker. Men om det var exakt samma titlar alltihop kan man ju fundera. Själv har jag nog lådvis med sådana nånstans. Några har väl kanske getts bort med tiden. Några speciella titlar du söker? ;)
 
Herregud vad knäppt! Ibland fattar man verkligen inte vad tjuvarna är ute efter. En kompis till mig hade inbrott i sitt förråd. Vad tjuvarna tog? Två påsar med sommarkläder. Det rörde sig alltså inte om märkeskläder eller något fancy, utan det var helt vanliga shorts, linnen etc. från vanliga klädkedjor. Begagnade såklart. Om de hade för avsikt att typ lägga upp på Tradera så kan de omöjligen ha fått mer än några hundralappar.

Och släpa hem någon böcker för att sälja dem? Så jävla konstigt!
Vill du ha tillbaka dem? Ta reda på vem som snodde dem? Köpa tillbaka dem?
Det är ju mkt möjligt att köparen har köpt dina böcker på loppis eller något. Det behöver ju inte vara hen som har stulit dem.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp