StUpID pEoPLE EvERywhERE!#!&%?!

B

beagle

StUpID pEoPLE EvERywhERE!#!&%?!

så har pollen flyttat till nytt stall, verkar trivas, allt bra så långt, stora hagar trevliga polare, stor box och om en månad ute dygnet runt fram till september.

men vad gör folk? jo de får för sig att han ska ha kraft vid intag även om det står på hans box klart och tydligt att han inte skall ha det, det står:

morgon 2 kg hö + blå hink
intag 2 kg hö
kväll 3 kg hö + blå hink

men det är tydligen en väldigt svårtydd text!
och nu är det inte ens så att alla får kraft vid intag så att därav tar det förgivet att han ska ha det, knappt någon får kraft vid intag!

men vad gör de?

jo de hittar en stor GUL hink och ger den!!!! hur puckad e man? "jo men det låg havre, nån´ gegga och lite pulver i och ni ger väl lusern?"

suck...

som jag såg det igår så var denna gula hink fylld med ungefär 2 kg havre och betfor med nåt pulver i...
pulvret kan ju vara vad som helst! nån hästs medicinering och vår pony kan ju för f*n vara känslig för för mkt havre! fång och kolik och allt!

hur dumma e folk!!!????!!!

sen sa jag också "vilken häst e det som inte fått sin mat då?" det viftades bort med ett "nämen vi glömmer det här hörrni..."

PUNDHUVUDEN! jag trodde knappt det var sant!

dessutom skrev vi upp på whiteboarden(och på ngt kontaktblad där allas nr står) så fort vi kom dit våra nummer om ngt skulle hända så det e ju för f*n bara att ringa om man e förrvirad!

sen får vi från alla idioterna olika instruktioner om till vilka fodringar man får ge kraft, de har tydligen haft en policy om att man inte får ge kraft vid kvällen" för risken är så stor att de får kolik under natten då"

HAR NI NÅGONSIN HÖRT NÅGOT SÅDANT?

okej om de sagt foderstrupsförstoppning! men kolik?! det kan väl bara vara i samband med enorma kraftfoder givor eller extremkänsliga hästar! har aldrig varit med om detta tidigare! det är ju snarare en fördel att sprida ut kraftfodergivorna så pass mkt man kan över dygnet!
men de flesta där ger tydligen kraftfodret i samband med ridning...

men hur bra e det då?

inget exemplariskt precis, okej om man hade lösdrift och var tvungen men en häst ska ju eg. vänta minst en timme med motion efter utfodring och har man motionerat hästen svettig och arbetat lite hårdare är det verkligen inte bra att komma fram med havren direkt efter! då är det ju risk för muskelkramper! kommer inte ihåg exakt vad det hette men det är mer av ngt i blodet då som reagerar kraftigt genom musklerna då.

och det värsta är ju att alla säger olika!
en säger "ge bara kraft på morgonen" en annan "måste ni ha hinkar?" en annan "bäst att bara ge hö"(och visst det vore exemplariskt men de har ingen analys på höet men ändå så har tanten som skryter om att vara den enda som räknar på såna här saker, foderstater alltså, helt klart för sig att det bara är 30 g smältbart råprotein i höet!!! men de har ingen analys och då frågade jag hur hon då kunde "räkna" om hon då hade tittat på höet och kollat klövermängd osv osv. men nej det hade hon ju inte gjort..." !!!!!! men det vet hon ändå, detta säger hon samtidigt som hon trycker i sin feta islänning 2kg fibergi bas...

se säger den andra idioten att "men jag kan ju ge honom hans kvällsmat när jag kvällar...fast de andra kommer nog inte att göra det..."

JAHA va bra! han får sin kvällsmat så regelbundet som typ 3 ggr i veckan?!

människan verkade ju helt blåst!!!!

BBBBBLLLLLLLIIIIIIIRRRRR TTTTOOOOOKKKKKIIIIIGGGGG

kontaktar iaf stallchefen idag för utförlig information om vad som gäller och får hoppas att folk kan lära sig att läsa inom kort!!!!

:crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

hästen verkar iaf vara ok... e väl LITE pigg idag antagligen...
 
Re: StUpID pEoPLE EvERywhERE!#!&%?!

Är du säker på att du inte bor i Dalarna ;)
Jag har stått i ett stall liknade ditt.Människor har tydligen svårt att förstå :crazy:
Min häst fick 5 kg hösilage när han igentligen skulle ha 2 kg .sen fick han mögligt hösilage och då jag påpekade det för personalen och erbjöd mig att göa i ordning "höpåsar" åt min häst själv.Fick jag ett surt medelande på boxdörren där det stod att jag hedan efter fick ge min häst vatten själv i hagen för det kunde ju annars bli fel mängd och fel sort :crazy:
Är man inte servicinriktad ska man fasen inte jobba i stall :mad:Jag fyttade där i från och det finns inte en chans i världen att jag skulle rekomendera någon annan att ställa dit sin häst :mad:
 
Re: StUpID pEoPLE EvERywhERE!#!&%?!

Se till att ni drar ihop till ett stallmöte där allt diskuteras igenom, skriv "kom ihåg noteringar" där reglerna står klart och tydligt.

Det är nog det enda som kan hjälpa.
Bättre det så att alla är med och får veta reglerna.
 
Re: StUpID pEoPLE EvERywhERE!#!&%?!

ja fy f*n! tomtar överallt! måste skaffa egen gård... :smirk:
 
Re: StUpID pEoPLE EvERywhERE!#!&%?!

synd att du lyckades hitta ett helt stall fullt med sånna puckon...nä det annars verkade bra...
men tyvärr finns det ju många sånna ställen, man undrar vad många människor tänker med egentligen...
hoppas det blir bättre iaf! :smirk:
 
Re: StUpID pEoPLE EvERywhERE!#!&%?!

Jag säger då det, det finns verkligen så många konstiga människor att man ska inte bli brydd. Men man blir det ändån, vuxna människor som har mindre förstånd än 6:åringar!!!
Lycka till med dina och hoppas det löser sig ....
 
Re: StUpID pEoPLE EvERywhERE!#!&%?!

tack! håller med! men när det är delvis kollektivt så riskerar ju pollen att få kolik hela tiden om dessa idioter härjar som de vill... har inte fått tag på stallchefen än...

:smirk:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Är intresserad av hur ni gör med era ponnysar som inte går på 24 t-bete. Jag har mina på gräs ca 1 t om dagen, utöver detta får de hö; 3...
2
Svar
31
· Visningar
2 656
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 087
Senast: CFrisk
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 621
Senast: Lhas
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 190
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp