Stuvade makaroner - ej mjölk?!

Nu skall vi inte kasta sten i glashus. 😜 Pasta behandlas ju dåligt på många ställen! Vi har väl alla åkt på en riktigt dålig mac n’ cheese åtminstone en gång för mycket i detta stora röd-och-blåa land. Knallgul pulverost i klimpar och makaroner så tunna att de slemmigt bryts till småslamsor på tallriken. Usch!

(Detta var standard på det studenthem jag bodde på i Berkeley. Får ont i själen när jag minns hur dyrt room & board var med tanke på den usla maten och dem minimala rummen med våningssängar.)

Det finns nog inte mycket (utom mojligen stuvad spenat:angel:) som ar varre an en riktigt dalig mac n' cheese.🤢

Nu har jag personligen inte varit tvungen att ata i sa manga skolmatsalar har i landet ... det som nog mest upprorde mig angaende skolmat var nar mina elever i lag och mellanstadie kunde ga och kopa French fries till lunch. :banghead:
Och varje gang jag tanker pa daliga French fries undrar jag lite latt hur Canadian poutine (French fries med "gravy" och ost) uppkom.:confused:

Mina barn beordrade mig att gora smorgasar att ta med till skollunchen. Med bade nagot kott och ost samt, sallad, tomater, gurka ... nagon lokring, "bread & butter" inlagd gurka, ett par oliver (skurna "just so") och andra onodigheter jag lart dem sedan de var sma. De var sa rackarns "well adjusted" att de bara at "bra" mat och sag till att fa det. 🤔

Sjalv var jag sa liten och at sa lite aven nar jag gillade maten (och gick i lag/mellanstadiet for sa lange sedan) att jag spenderade hela min lunchrast i matsalen som vi inte fick lamna innan vi atit upp eller skolklockan for att ga tillbaka till lection ringde.

Pa Universitetet i Cambridge, Boston, hade vi en helt fantastisk mat som man latt at aldeles for mycket av ... och nar vi nu har levererat luncher till alla barn har i sta'n har den varit atminstone atbar, om an inte nagot att ga och langta efter direkt.:p
 
Senast ändrad:
Alltså jag tycker verkligen inte om stuvade makaroner. Men som boende i landet som tycker boxed mac and cheese är rimlig mat har man inte rätt att klaga :p

Fast ... jag har aldrig atit boxed mac n' cheese 🤢 Jag var vuxen nar jag kom hit och insag att det inte var nagot jag hade nagot som helst behov av att prova. Daremot blev jag tvingad att ata stuvade macaroner i skolmatsalen i Sverige :yuck:
 
Är det bara jag som undrar hur en "stuvning" gjord på vatten ser ut?:o
Det kan jag svara på 🖐
Man köper de billigaste billiga glutenfria pasta du kan hitta, sen kokar du det i lättsaltat vatten. Låt koka 3 minuter för länge enligt angivelsen på paketet och voilá - du har vattenstuvade makaroner/valfri pasta. Den ser ut och smakar som varmt tapetklister.

Jag fick min Celiaki-diagnos 1997, då fanns endast semper glutenfri pasta och den gjorde så, jag åt inte pasta på 15 år efter det.... 🤢
 
Jag är inte galen, lovar :p:D Det ÄR gott, det är bara att prova!

Jag betvivlar starkt din forsta mening. 🤢

Jag menade mest att det är minst lika illa att behandla makronerna så som att stuva dem :p

Fast mac n' cheese ser jag nog mer som svaret pa Sveriges makaroner och ketchup.:p Jag ater en bra mac n' cheese, (jag kan till och med tycka att det ar gott) dock inte makaroner och ketchup.:cautious:
 
Jag betvivlar starkt din forsta mening. 🤢



Fast mac n' cheese ser jag nog mer som svaret pa Sveriges makaroner och ketchup.:p Jag ater en bra mac n' cheese, (jag kan till och med tycka att det ar gott) dock inte makaroner och ketchup.:cautious:

Fast makaroner och ketchup är väl ingen maträtt, det är väl resultatet av barn som vägrar äta det som egentligen serverades till makaronerna? :p :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp