styngfluga

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare seifur1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 4 929
Sv: styngfluga

Precis, om jag sett ägg på hästarna och inte hinner skrapa exakt varje dag (äggen kläcks inte direkt, så är man noga klarar man sig utan avmaskning) avmaskar jag. Det räcker med en frost för att flugan ska ge sig för året. Det är det som inväntas. Medlet vi använder idag tar larverna direkt, även på väg ner genom tungan.

Sv: styngfluga

Vad bra. Då ska jag vänta på första frostnatten.

Har aldrig under hela mitt hästverksamma liv sett så mycket styngflugeägg som i år:eek: Och marken de går på har inte använts till något vidare bete innan heller. Där har vi tagit hö förr

Liknande trådar

Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: hamilton1
·
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
374
Senast: Hedinn
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 156
Senast: Mint
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 215

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka