Bukefalos 28 år!

Styreträna och graviditet...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Anastacia

Trådstartare
Är det ok?
Vad bör man tänka på osv?
Jag har tränat sista halvåret så det är inget jag börjar med precis nu.
Har läst att man inte ska göra situps efter 3:e månaden eller nått sådant.
Nån som vet?
 
Sv: Styreträna och graviditet...

Enligt min BM kan man göra allt som man inte får ont av, man kanske ska undvika hopp, men viss magträning är bra. Man måste ju inte gå hela vägen upp i en situp utan kan stanna lite längre ner osv.
 
Sv: Styreträna och graviditet...

Vad jag har hört så ska man inte öka på vikter om man kör sådan träning utan behålla de man har för att så småningom trappa ned. Dessutom hörde jag att spinning inte är så bra eftersom man ofta får väldigt hög puls av detta och så hög puls är inte riktigt bra. Å andra sidan har jag hört att rida ska man inte göra pga fallrisk, sparkrisk och så är den typen av aktivitet inte bra för bäckenet som håller på att uppluckras eller hur det nu är.
 
Sv: Styreträna och graviditet...

Allt som känns bra är okej att göra.
Det finns risker med det mesta man gör - ska vi låta bli att rida pga risker så ska vi nog låta bli att åka bil av samma skäl.. :p
Vissa barnmorskor skrämmer upp ryttare mer än nödvändigt, tror jag, och förmodligen pga att de inte vet vad ridningen egentligen innebär. Och jag tror nog att de flesta gravida har vett nog att låta bli att rida idiothästar...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 628
Senast: cewe
·
Gravid - 1år Jag har fått en tid för att operera kompartment i vänster underben. Operationen sker under narkos. Kommer vara i vecka 19-20 vid...
Svar
14
· Visningar
1 696
Senast: Guldaskig
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
598
Hundträning Hej Har lånat en gammal gatuhund någon gång i månaden i ett par år! Vi har super bra kontakt hon verkligen tyr sig till mig och lyssnar...
Svar
10
· Visningar
939
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp