Subtil reklam OK?

Riley

Trådstartare
Den senaste tiden har det dykt upp ett antal nyregistrerade medlemmar med väldigt få inlägg, som alla har gemensamt att de uteslutande skriver om följande ämnen:

1. En specifik TV-kock, hans åtaganden och produkter som säljs i hans namn.
2. Rekommendationer av ny musik, i regel av okända artister.
3. Rekommendationer av specifika produkter och appar (alltid åtminstone samma app).

De postar även alla i varandras trådar och/eller svarar på varandras inlägg för att hålla med om att appen x och produkten x är den absolut bästa.

I forumets regler står ju att "reklam, annonsering och marknadsföring" inte är tillåtet på forumet, och då är ju min spontana undran om även sådan här marknadsföring hör dit? Det är i mitt och fler andra användares tycke rätt uppenbart att de här medlemmarna endast är här för att göra någon form av reklam för de här artisterna, produkterna och namnen, och tycker personligen det känns hemskt trist, så därför är jag nyfiken på var du, Gunnar, anser att gränsen går.

Sv: Subtil reklam OK?

Rapportera dessa inlägg så det blir lättare för oss att se mönstret.
Jag tror att de flesta av dessa trådar och inlägg faktiskt har tagits bort när man sett mönstret.
Jag skall försöka hinna gå igenom och banna dessa användare, med risk för att jag kanske bannar någon som bara inte riktigt tänkt sig för, men troligen tjänar de flesta av dessa på något sätt något på dessa inlägg och jag vill helst slippa den typen av inlägg här.

Sv: Subtil reklam OK?

Håller med om att det poppat upp mer och mer såna användare, vissa mer tydliga än andra (ett par gör ju även några "vanliga" inlägg för att det ska se ut som en vanlig användare bakom skärmen, men sen kommer det typ 10 inlägg om samma app/produkt som avslöjar dem...)

Jag trianglar alla såna inlägg/användare jag ser, smygreklam är nästan värre än rak reklam :p.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka