Suck... Dessa hundvakter

G

Ginger

Det här är fjärde(!) gången denna höst som en dagmatte har ”försvunnit”. I morse fick jag stå och ringa på dörren förgäves utan att någon öppnade. Inte heller svarade hon på mobilen. Och det här är alltså den fjärde personen som gör på detta sätt. :mad: Jag blir galen, snart förlorar jag tron på mänskligheten. Ni som har en vettig dagmatte/husse, hur har ni hittat henne/honom? Jag vågar knappt försöka längre, jag har stött på så många konstiga människor. Och hunddagis finns inte. Men vad ska jag göra, säga upp mig? Då hamnar man väl på vuxendagis och kan ändå inte ha hund. Jag har försökt hitta någon i snart ett år, snart orkar jag inte mer :cry:

Någon som vill passa världens snällaste, goaste och gladaste collie?
 
är det sant?
fick du bara stå der å ringa på?
jisses,vad säger man till det?
själv har jag satt ut annons på att jag finnes som dagmatte,
men hari nte fått nått napp ennu.
tycker det är taskit av folk att dom är dagmatte så skiter dom i ansvaret när dom har tröttnat.....
 
Jag!!! Fast jag antar att du inte bor i Stockholm... Jag vet faktiskt inte varför du haft sådan otur. Kanske tror folk att det är mindre jobbigt än det visar sig vara - själv tyckte jag att det var jättetrevligt att ha en hund att gå ut med, även om jag fick superabstinens efter att få träna med hund. Jag var dagmatte i ett år och slutade bara p g a flytt. Försök få tag på en student som ändå behöver vara hemma och plugga mestadels.
 
Det kanske hade hänt henne eller honom något..

Har du tänkt på det ibland sker akuta grejor...
 
Visst kan det hända akuta grejor, men dessa 4 har det inte hänt något som jag tycker är akut direkt... Den sista nu hade plötsligt kommit på att hon skulle resa till en annan stad över dagen, och tyckte väl inte hon behövde meddela mig...

Tyvärr bor jag inte i Stockholm :) Jag tycker inte heller det borde vara så jobbigt, det handlar bara om ett par dagar i veckan och hunden är lugn och snäll. Fast man måste förstås gå ut även om det regnar :p
 
Jag bor i skogen! Ester & Doris har nog inget emot en collie och katterna vänjer sig nog. Jag är arbetslös och vikarierar ungefär halvtid, maken pluggar och är i skolan ett par timmar i veckan. Och mina hundar är inte så förtjusta i promenader, i alla fall inte Doris, så jag kan behöva en promenadkompis som inte backar in igen om det duggregnar eller känns kyligt.
Skicka hit honom!!!
 
har också satt ut en annons om dagmatte/husse... men inget napp... tror att ordet terrier avskräcker dem...
 
Jäklar vad dålig stil. Jag är själv hundvakt eller rättare sagt - jag går på 1,5 timmes promenader med en hund 4 dagar i veckan, och jag hade aldrig kunnat tänka mig att göra så. Kan jag inte gå ut med honom så hör jag av mig minst dagen innan.
 
Jag har såhär i efterhand insett hur LYCKLIG lottad jag var när jag hade daghusse. Han kom punktligt klockan 07 varje morgon och hämtade voffsan (jag jobbade skift så därför han hade nyckel och hämtade, han fick låna henne när jag var ledig med, han tyckte det var så kul). Sen gick han och hans papillonfröken och min lilla tussa på 2 h promenad. Sen följde hon med hem till dem och åt köttbullar och kelade. Och sen var det en 3 h promenad och lek vid lunch, och sen en liten eftermiddagsköttbulle. 17.00 återlämnades hon hemma hos mig.

Och gubben blev så rörd att han började gråta när han fick en julgrupp vid jul som tack för hjälpen (han VÄGRADE ta betalt).

Och okej att jag var lyckligt lottad, men att bara försvinna UTAN ATT HÖRA AV SIG???? och inet första gången? Låter ju helt sjukt!
 
Det lät ju perfekt... Collien gillar andra hundar och går ut i alla väder utom när det är riktigt kallt - då fryser hon så om tassarna. Och hon kan alltid vara lös på promenaderna :) Men tyvärr så verkar du bo en sisådär 100 mil bort så det blir nog lite väl långt att åka varje morgon :crazy:
 
hmm.. det är ju inge kul.. skulle oxå behöve ngn som kunde ta hand om min hund ibland när man vill hitta på ngt kul och åka bort över dagen utan hund o så, men det lär ju vara ganska omöjligt när man dessutom har en pitbull terrier..

vore ju perfekt om man hittar ngn som man kunde turas om med att ha hand om varandras hundar...

men jag skulle inte byta ut min tjej bara för att få lite fritid ibland... hon är ju trots allt den som gör att det är riktigt kul att vara hemma, gå ut o gå osv... men vore ju kul om man kunde hitta ngn med en hund som hon kunde leka med oxå.. så mkt bus i kroppen...

har inte ens orkat sätta ut en annons än, chansen att hitta ngn bra tror ja inte är så stor ändå.. kan ju hoppas det är lättare där jag bor än där du bor varje fall...
 
Jag har lite tur jag för behövs det hundvakt så ställer släkten upp (har APBT o Schäfer), men jag har väldigt bra släkt och supergoa hundar.
Skulle bli vansinnig om någon betedde sig så respektlös som dina hundvakter gjort, jättefult! Vill man inte passa hunden längre så är det inte såå svårt att meddela detta.
 
börja med o säg var du bor, så får vi se om någon nappar p åtråden :) om du råkar bo i jönköping så är jag o min vovve alltid trevligt sällskap ;)
 
Tillbaka på nätet efter strömavbrottet :)

Jag bor i en liten stad i mellan- eller södra Norrland. Vet inte riktigt hur man avgör det där :confused: Är det någon som är intresserad av lite collie-sällskap går det bra att PM:a :) Hon är hos mina föräldrar nu när jag jobbar, vilket fungerar för tillfället men inte i längden.
 
gu va taskit!
Jag skulle gjärna kunna tänka mig att hjälpa till at gå ut med en hund några dagar i veckan!
Men jag är ju bara 13 år så de är inte så många som vill ha en så ung.Vi kan nämligen inte ha hund pga allergi men jag ganska är hundvan mm.
 

Liknande trådar

Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
13 448
Senast: Legolaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp