*suck* Sjukt barn...

Status
Stängd för vidare inlägg.

TheWickedWitch

Trådstartare
Nu är lillan sjuk igen, det är exakt en vecka sedan sist...
Samma sak förra gången, hämtade damen på dagis med en temp på 38,1 men hon var pigg ändå, lite dämpad stundvis bara, alla andra tempar jag tog låg på under 37, trots att ungen verkade kokhet innan jag hämtade termometern... Dagen efter var hon lite varm på morgonen, men inte särskilt farligt och sedan var hon hur pigg som helst...
Igår ringde dagis, dax igen, temp på 38, hämtade henne och hon lekte som vanligt när jag kom, men det märktes att hon var medtagen på aftonen, på kvällen hade hon piggnat till igen och var lite varm när hon lade sig att sova...
I morse vaknade hon kvart över 6, pigg som en lärka och känns sval och fin...
Hon verkar inte heller ha ont någonstans, och jag fattar ingenting, vad kan det vara för fel :confused: Febertopparna är ju jättekorta och snabba, har aldrig varit med om nåt liknande...

Ska beställa tid på BVC och kolla upp damen...
 
Sv: *suck* Sjukt barn...

Ja det låter lite konstig... Själv har jag en hostig och snorig unge utan feber..
 
Sv: *suck* Sjukt barn...

Det hade helt klart känts bättre om hon hostat och snorat lite...
Hon håller ju på att få de sista stora kindtänderna, men hon har inte haft feber i samband med tänder sedan hon fick första tanden... Så det känns inte som att det är det...
 
Sv: *suck* Sjukt barn...

Nej med tanduppkomst brukar det vara lite mer sammanhängande, jag antar att du har ringt BVC nu? Hade de några idér?
 
Sv: *suck* Sjukt barn...

Jag tycker att du ska ringa BVC så att du slipper oroa dig, men jag tror inte att du behöver vara orolig. Min dotter har oxå haft tendenser att få febertoppar lite hur som helst, men då kanske inte så snabbt övergående.

Lycka till!
 
Sv: *suck* Sjukt barn...

Brorssonen hade liknande i helgen. Kring 38 i feber en par timmar på söndagen och utöver det ingenting. Ingen feber dagarna efter det heller.
 
Sv: *suck* Sjukt barn...

Nu har jag i alla fall fått en tid på BVC, fast den är inte förrens på måndag...
Det ÄR säkert inget farligt alls, men man kan ju inte låta bli att oroa sig när det gäller ens ögonsten!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
Övr. Barn Jason fick igår feber på dagen efter sin middagslur. Heltplötsligt vart han jätteslö och när hans pappa tog tempen så låg den på 40...
Svar
12
· Visningar
4 966
Senast: squirlett
·
Hästvård Hej! Nu har hästen gått och blivit dålig :cry: så jag tänkte höra lite vad ni här på Buke tror att det kan vara Han har varit lite...
Svar
13
· Visningar
1 552
Senast: Train
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp