Suck...vad ska jag göra? Lång tråd!

@Centaur : jag antar att du adresserar mig trots ditt allmänna inlägg ?
Ingen diagnos på sällsynt åkomma som du tar upp finns och ingen behandlande vet har avrått TS från att hästen inte ska transporteras . Hästen går i hage och åker transport vettigt . Eftersom det hela är komplicerat tydligen så är ju det mest logiska att transportera hästen igen till klinik där resurser finns att fortsätta utreda. Inte att börja maila ngn norsk veterinär på distans från hästägarens sida , isåfall bör väl TS konsultera sin egen vet som då möjligen kontaktar norska vetten .

Folk transporterar hästar med kolik var och varannan dag till djursjukhus för att de måste .

Jag har påpekat din tendens att dra stora växlar utan att någon veterinär som är inkopplad finner anledning. Ibland är det utöver det homeopat medel du ordinerar osv osv .
På vilket sätt är det vettigare att sitta och rådge om sällsamma sjukdomar på internet , jmf med att veterinärer undersöker djuret ?
 
Senast ändrad:
Jag är en hästägare som bara ber om råd och tips på hur DU skulle gå vidare med din häst om du var i samma situation som mig! Jag har aldrig varit i liknande situation innan och efterlyser någon eller några som har mer erfarenhet av liknande händelser, eller någon med mer kunskap än mig som kan ge tips på hur man bör gå vidare. Alla förslag är välkomna och jag tar till mig dom jag tycker är relevanta.

Angående transportering av in häst så kommer jag självklart lasta henne och åka iväg med henne igen om det så krävs. Jag vill ju det absolut bästa för min häst, men jag vill undvika det i allra största mån. Är det oundvikligt så lastar jag henne och åker dit jag behöver åka med henne.
 

Liknande trådar

Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
334
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 513
Senast: Blyger
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
1 873
Senast: mily
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
862
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp