Sv: suck* varför vill han inte?
läste du igenom dom tidigare inläggen i tråden?
har förklarat att jag menar att hästen ska gå rätt dvs. trampa undersig med bakbenen och arbeta rätt med ryggern..
Whirlie: tack

igår red jag i slottskogen och arbetade MKT med sidvärts och det gick jäte bra faktist

fast sedan när jag slutade så var det bara full fräs rakt fram

har tyvärr ingen ridbana och castle_bar: jag FÅR inte ta hjälp av tränare efter som han inte är min och jag vill inte lägga dom 500:- på 1 timmes ridning för trännare som det kostar här.
ska ha han i två månader och det är tänkt att jag ska lära han och han ska lära mig.
red nu för två timmar sedan en häst som gheter coctail underbar

han är väl musklad viserligen men med ett litet tryck med skänkeln och man bara känner hur han lyssnar

obeskrivlig känsla
men åter till hästen, han lyssnar bra nu på skänkelvikningar osså så det är bra men galopp volt akn jag glömma

vet inte varför men jag håller på och testar lite men han halckar mkt ut i volten asså det blir en större och större volt istället för på det spåret jag ber han om..
jag har testat med att leda in lite försiktigt, ha en stadig ytter hand, och mkt ytter skänkel men inget värkar funka ordäkligt så jag har börjat med att göra en bra volt i skritt sedan nu ska jag börja testa lite i traven (när det går bra ska jag minska volten lite i skritten och sedan i traven sedan där feter ska jag testa galoppen..)
jag ska rida lite på han efter att han åkt hem igen och även på ägarens andra hästar..