Summa vid bensin/milersättning

Molvi

Trådstartare
Vad skulle ni säga är en rimlig summa för bensin/milersättning?

Företaget som "hyr in" mig sa att jag sa att jag skulle ta så det täcker kostnaden men bilen var redan tankad så har inte koll på vad det kostar :o

Hittade på ett annat forum där det stog att man kunde ta 18,50kr skattefritt och ca 16,50 skattepliktigt så 35kr/mil. Vet inte hur aktuellt det är.

Sträckan är 7mil.
Fakturerar som företag om det har någon skillnad förutom momsen.
 
Sv: Summa vid bensin/milersättning

När jag fakturerar som egen företagare tar jag 40kr/mil+moms och får ju då 18,50kr av det skattefritt, resten skattas. Tänk på att ersättningen ska inte bara täcka drivmedlet utan också slitage och försäkring.
 
Sv: Summa vid bensin/milersättning

Okej men det låter bra och rimligt :)

Tack för svar!
 
Sv: Summa vid bensin/milersättning

Jag fakturerar reseersättning i flera olika sammanhang, både ideellt och i tjänsten.

Ideellt brukar standarden vara skatteverkets skattefria belopp som i år är 18,50 per mil.
När jag fakturerar i tjänsten är det högre. En skattad summa tillkommer. Athenas 40 kr låter fullt rimligt.

Jag brukar kolla i Eniro eller hitta.dse för att få fram exakta körsträckan de gånger jag glömmer att ställa trippmätaren..
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Milersättning stor SUV som drar tungt boggiesläp... Vad är rimligt? Snittar nog 1,5 liter bensin /milen med släp. Men sedan är det...
2
Svar
38
· Visningar
4 344
Senast: Lambi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp