Suovanen missar EM efter avstängning

Fälttävlansryttaren Saga Suovanen har blivit avstängd av Ridsportförbundets disciplinnämnd. Detta efter att hon i juni deltog i SM samtidigt som en annan häst på gården utreddes för ett farligt virus.
 
– Jag har kämpat för det här EM-kvalet hela året. Det känns extremt tråkigt att missa. Jag missar även små förberedande tävlingar, så det sätter käppar i hjulen inför nästa säsong, säger Saga Suovanen, som anser sig vara helt oskyldig.

– Sagas tävlingshäst gick flera hundra meter från stoet som dessutom inte ens var inne i stallet. Det var i maj, då går hästarna ute. Så vi gjorde bedömningen att vi måste kunna åka på tävlingen, men det är det folk har blivit arga för att vi gjorde, säger hon.

Vi kanske hade kunnat göra en annan bedömning och stannat hemma, men vi ska inte bli avstängda i sex och nio månader. Jag tycker inte att vi har gjort något fel.

Alltså... ÄR de så korkade att de fortfarande inte fattat, eller är det nån slags konstig stolthet i att inte erkänna att man gjort fel? De idiotförklarar ju bara sig själva som de håller på :crazy::banghead:
 
Men alltså.. I domen (om jag inte minns helt galet nu) säger ju den som hyr boxplats att hon dels hade sin häst ihop med avelstoet och dels att hon tog in sin häst en natt för att hon skulle tävla. Dagen efter när hon släpper ut sin häst igen så ser hon stoet har kastat så visst skulle väl viruset komma in i stallet? Saga tar ju in sin häst sen efter detta innan SM i stallet.
 
Men alltså.. I domen (om jag inte minns helt galet nu) säger ju den som hyr boxplats att hon dels hade sin häst ihop med avelstoet och dels att hon tog in sin häst en natt för att hon skulle tävla. Dagen efter när hon släpper ut sin häst igen så ser hon stoet har kastat så visst skulle väl viruset komma in i stallet? Saga tar ju in sin häst sen efter detta innan SM i stallet.

Du tänker så, jag tänker så, disciplinnämnden tänker så, de flesta tänker så. Men Saga och Ulrika tänker inte så :angel:
 
Du tänker så, jag tänker så, disciplinnämnden tänker så, de flesta tänker så. Men Saga och Ulrika tänker inte så :angel:
Nej, dom verkar bara tänka på hur "oskyldiga" dom är. :crazy:
Inackorderingen borde också ha riskerat sprida smittan när hon åkte iväg fast omedvetet om hon upptäckte det dagen efter. Ulrikas och Sagas handlingar är högst medvetna. :banghead: Är glad straffet blir kännbart med missade kval och tävlingar.
 
Nej, dom verkar bara tänka på hur "oskyldiga" dom är. :crazy:
Inackorderingen borde också ha riskerat sprida smittan när hon åkte iväg fast omedvetet om hon upptäckte det dagen efter. Ulrikas och Sagas handlingar är högst medvetna. :banghead: Är glad straffet blir kännbart med missade kval och tävlingar.
Vilken inackordering?
 
Kan inte abortvirus ligga latent hos vissa individer? I så fall kan ju vilken häst som helst i stallet vara smittad innan stoet kastade...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Niklas Lindbäck kommer inte till start på EM i fälttävlan. Det efter att han anmälts till Svenska ridsportförbundets disciplinnämnd...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 072
Senast: Shaggy
·
  • Artikel
Hästnyheter Saga Suovanen, 17, har tidigare deltagit i EM i fälttävlan på ponny. Men nu är hon åter aktuell för EM med nya hästen NuEller Aldrie...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp