• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Gefjun
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 855
G

Gefjun

Jag har ett problem med en av mina hästar. Han är lugn och snäll annars, men ibland kan han bara bli störtsur utan anledning. Tex. ibland när jag ryktar så åker öronen helt plöstligt platt bakåt och han följer mig med bakändan och försöker sparka. Jag upplever det som om han verkligen fösöker att göra sig av med mig! Om jag ryter till åt honom så blir han bara ännu surare och fösöker sparka och bita ännu mer. Får erkänna att jag blir lite skraj... Däremellan så är han hur snäll och go som helst. Har någon något råd?

Jag har också funderat på det, men varför händer detta då inte varje gång? Jag har klämt på honom men han reagerar inte som om han skulle ha ont någonstans. Om jag går in i hagen så kan han få för sig att anfalla mig då också, fast att jag inte har rört honom. Kan även vara ute och gå med honom och han är go och glad, men så helst plöstligt bara tvärvänder det och sen kan han bli glad igen lika fort.

skulle nog klassas som skitzofreni om du tog homom på psyket.. (jaja, stavningen var ju inte rätt men om ni läser som det står fattar ni!)
:rofl:
okdå.. det var lite elakt.. :crazy: men jag har tyvärr inget svar på din fråga..

Kanske ser dåligt..?
Min kompis häst började kunde bli skitsur, bet och sparkade utan anledning. Därimellan var han hur god som helst. Visade sig senare att han började se dåligt.
Hoppas att det ordnar sig!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 218
Senast: tessan.g
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under... 2
Svar
24
· Visningar
3 622
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
4 074
Senast: Mabuse
·
Hästhantering I maj 2022 så hittade vi en underbar 16 årig Irländsk sporthäst som vi bestämde att vi skulle köpa. Efter godkänd besiktning så köpte vi...
Svar
17
· Visningar
3 587

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka