Jag har också sådana perioder. Just nu är det tvärt om. Jag rider, rider, rider.... Ska packa in hästen i transporten och ta mig till Skästa på tisdag för dressyrträning.
Men jag måste erkänna att tanken på att ha stora hästen inackorderad igen och sälja ponnyn. Men maken vägrar. Han vägrar att jag ska vara borta 3 timmar varje kväll, han vägrar att ens tänka tanken att sälja ponnyn (utom när de har bråkat i hagen

), han vägrar att behöva höra om allt tjafs som blir i stora stall... så nej, så länge jag vill hålla på ed hästar så är det hemma de ska vara.
Jag håller egentligen med honom. Men så här mitt i värsta halkan så känns det tråkigt. Ridbanan har spolats för att bli skridskobana, halkigt att ta sig till "min" gräsbana, jobbigt att åka till ridhus flera gånger i veckan.
Jag har till och med sneglat på ett hus i Surahammar

för då skulle jag kunna stalla upp på Skästa, betala mer men inte behöva göra så mycket. Fast jag vet att min häst inte trivs i stora stall...... Så det fungerar ju inte
Men nu är det inte många månader kvar innan det blir varmare (snälla låt mig intala mig själv det

).
Samtidigt så letar vi ju efter större hästgård så ibland så blir tankarna bak och fram
Men nej, du är inte ensam!