Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare aneka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 993
  • Visningar Visningar 81 403
Stackars A. :( aldrig kul med ont i magen.

Här är det också djurprogram som gäller, barnprogram är kul när det är sång inblandat, inte annars.

*kl*

Fick precis upp granen, jisses vilket jobb det blev. Vi missbedömde granens storlek, den var GIGANTISK :eek: men både jag och sambon kände att vi inte orkade ge oss ut och hitta någon ny, utan vi kämpade in den. Först välte den, för att vår julgransfot inte orkade. Sen så när vi snott mina föräldrars bautatunga fot så fick vi upp den, men fick klippa av 40 cm. :o Jag föreslog att vi skulle börja om och såga av den, men då såg sambon bara mörkt på mig och sa nej? :crazy: ;)

Nu ska jag klä den och överraska Temlan imorgon, ska bli så kul att se hennes min. :)

Vi har precis klätt vår gran och Isabella hängde kulor som hon aldrig har gjort annat. Tror hon har smygövat på kulängning på natten när vi sover ;)

Åh vad jag är glad över vår riktiga gran! Den är så fin :banana:

Milton tycker också att nån av Timon och Pumba är en hund så han låter som en när det är på.
Här hemma är det julkalendern som äger så ungefär en kvart om dagen sitter han som klistrad vid tvn. Annars härjar han mest runt och stannar upp och dansar när det kommer musik. :)

Åh vad mysigt med granar....

ang TV så det enda som fångar M mer än typ ½minut är Americas Funniest Homevideos :D hon sitter som ett ljus verkligen i 30-60 min och blir typ förbannad och skäller på TVn när det blir reklam eller det tar slut :angel:
Dessutom skrattar hon högt när folk slår sig ;)

Senast ändrad:
*kl*
Här hemma är det 4.5 åringen som kikar på tv. Det kan nog blir en 30-60 minuter varje dag lite beroende på vad vi gör. Han kliver gärna upp tidigt tidigt och lägger sig i soffan och kikar på barntv innan frukost. Annars sitter vi hela familjen och kikar på bollibompa på kvällen en kvart/halvtimme innan läggdags. Just nu är det ju Julkalendern som är på tapeten.

Men miniman tittar inte en sekund på tv. Eller, alltså, han hajjar väl till om det är nått djur på bild, eller traktor. Men han står/sitter inte och verkligen tittar. Dock dansar han gärna om det är musik på, reklam-serie spelar ingen roll, bara det går att dansa till :D

Jag har nog sett 4-5 avsnitt av årets (kommer ju aldrig ihåg när det går :o ) men Isabella verkar inte alls bry sig om det programmet. Hon fastnar lättare för tecknat om hon fastnar vid TV'en.
M har köpt smurffilmer med avsnitt som man själv tittade på när man var liten till Bellan i julklapp men jag tror det är förklädda julklappar som han själv vill ha :p

Hihi, M har tillochmed lärt sig känna igen vissa reklamer som har musik så hon börjar dansa innan musiken börjar :D typ klädreklamer och så :)

Det tråkiga är ju att han (som säkert alla 4-5 åringar) bara ser julklappar = julafton. Det är trist tycker jag. Han har en leksakstidning som han har kryssat för allt han vill ha = hela boken ungefär. Så det mesta handlar om julklapparna. Inte hur många man får (än) utan att man kommer få. Vi får väl se hur det artar sig på julklappsutdelningen sen, för det värsta jag vet är otacksamma barn :crazy:

Fast han är ju iofs också jättejätteglad åt att alla skall komma hit då och att vi skall umgås och vara lediga tillsammans.

Å nu går han runt och säger att allt är så fint så fint. Vi har ju storstädat i huset, och tidigare idag sade han att han ville bo inne på toaletten för det var så rent och luktade så gott.. (då kan man ju tänka hur skitigt det måste ha varit innan, haha). Sen tycker han ju att öppna julkalendern är spännande, men det är mest för att man får nått från den varje dag..

Isabellas kusiner är enligt svägerskan likadan som C, de sitter med leksakskatalogen och kryssar. Antar att äldsta (som är lika gammal som C, 4,5) lär den yngre (2,5) hur man ska göra för hon sitter också och kryssar i katalogen.
Jag minns att jag också gjorde det som liten men blev nog aldrig besviken över mina julklappar utan glad för det man fick :) jag har blivit besviken en gång och det var när jag önskade mig typ fjärde harry potter boken och brorsan gav mig en deckare av Leif GW Persson för HP var larvigt att läsa :grin:

Jag tror de flesta barnen ser julen för klapparna tills de växer upp lite till och börjar uppskatta mera av det familjära, att man umgås och kanske får äta extra mycket godis :idea:

Hej hallå allesammans... Jag har återuppstått!!

Jag ser ju flera av er på fejjan så jag tänker inte riktigt på buke... Men läser ändå ganska ofta. Skriver väldigt sällan eftersom jag inte har så mkt att skriva...
Livet är äntligen trist vardag igen- så nu uppskattar jag helgerna!

Saknar tjattret här men vet inte om graviditeterna smittar så det är bäst att hålla sig på avstånd ;)

Ang tvtittande så är det mycket av den varan här. Disney Junior rules- djungelhjul och chuggington är favvisarna. Jag som försöker få henne att förstå att Pettsson och Findus är bäst ;)
Jag indoktrinerar fåret shaun och Timmy Lamm här hemma med. Fast fåret Shaun är ju eg ganska elak så det är väl därför jag tycker det är kul ;)

Kul att ännu en gammal goding hittat tillbaka ;) Du kan skriva även om du inte har något särskilt att skriva om - det gör ju vi andra ;)

Onödiga saker? Nu förstår jag inte vad du menar? Allt vi skriver om är väl världsnyheter? Eller? :angel:

/Lottch - som inte orkade klä granen utan ligger på soffan och luftar fötterna istället.

så är det nog.. Alla (ok då, nästan alla) barn förknippar väl julafton med paket. Men jag försöker iaf förklara och prata med honom om att det inte är det som är det viktigaste. Nu har vi ju ingen kristen (eller religiös överhuvudtaget) tro, så det blir inget prat om Jesus å så, men att julen inte bara handlar om julklappar försöker jag iaf påpeka så ofta jag kan.

Mäh, vad underligt av din bror att göra så. Jag vet många som i vuxen ålder älskar HP.

EmelieR, välkommen tillbaka du med :) Jag säger som Modett, skriv när/om/hur/vad du vill, det är ju det som vi andra gör. :D

Vi kanske ska fortsätta "bjuda in" till diskussioner som upprör, om det genererar i så här många hemvändare ;) ;)

(OBS OBS OBS! Jag skämtar!!! I verkligheten tycker jag inte att vi ska bjuda in till diskussioner som dömer och exkluderar någon i vår trevliga gemenskap)

Gonattkram till er alla ;)

*kl*

Suck...

Ja det är bara så jag känner. Skulle vilja skriva en massa negativa ord om hur less jag är nu på bf+7. Men jag gör inte det för jag orkar inte gnälla. Det känns bara lite hopplöst :(
Bm imorgon, hoppas att bebis mår bra där inne. Tiden för koll hos spec. Mvc ska även bokas in och jag hoppas att den inte läggs på julafton. Läkaren borde väll ha fullt upp med annat då kan man tycka.

Så slut gnällt från mig!

Ja jag kommer inte ihåg när och vilken bok det var men jag var väl 14-15 år när jag önskade mig boken. Bussiga klubben liksom att ge mig en deckare. Läser faktiskt inte deckare utan romaner men en bok han lyckades bra med var "Sushi för nybörjare" *tummen upp*

Jag tror det är bra att man påminner även små barn att julen är mer än bara klappar men samtidigt så tror jag att det kommer av sig självt :)
Eller så blir man som jag, skyr julafton och tycker de andra dagarna är ganska mysiga :p

Hej och välkommen du med, nu känns det som att nästan alla börjar hitta tillbaka - kul! (AKB och Mabuse, ni fattas!) Jag är helt fascinerad över att vi i lite drygt 2 års tid babblat på och vi fortfarande hänger ihop. Pantertanter nästa?! :D (okej, jag har ju alldeles nyligen hittat tillbaka men det är så himla kul och alldeles fantastiskt att man bara kan pluppa in igen och att allt är "som vanligt" :love: )

Ang. tv-tittande här hemma så skulle jag gissa på att det blir absolut max en timme om dagen. Mest på morgonen, S är rätt morgonpigg och det är inte hennes mamma och pappa så då blir det lätt något avsnitt av Timmy Lamm, Fåret Shaun eller Fifi på SVT Play. (jag kräks på Fifi men S diggar det så jag biter ihop för hennes skull). Utöver det kan det bli något avsnitt av Meckar-Micke, but that's it. Vi har försökt med I drömmarnas trädgård också, men där är det bara Makapaka som är kul.

Det där med julklappar verkar S ha fått rätt bra koll på, hon pratar mycket om att tomten kommer och att man får klapp då. Hon pratar över lag väldigt mycket och är väldigt tidig i sin verbala utveckling, man får verkligen passa sig här hemma vad man säger för hon snappar upp det direkt.
Bara idag så kallade jag henne för Stollan en gång, och det snappade hon upp direkt och sprang nu under kvällen runt och pratade om sig själv som stollan ella. :love:

Precis som hos zazz så kan man inte säga glass, får då bara vrålar hon "gass!" och rusar till frysen. Någon gottegris är hon verkligen inte (tack och lov!) utan det lite glass ibland och något chips som slinker ner.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
523
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna... 38 39 40
Svar
787
· Visningar
75 734
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6... 13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 862
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 922
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka