Svagheter Boj Bravo?

Fredag

Trådstartare
Hej!

Finns det några svagheter hos Boj Bravo-släpen egentligen? Menar de nyare som är tillverkade på 00-talet.
Har hittills inte hört ett ont ord om dem...

Sv: Svagheter Boj Bravo?

Plywood-golven ruttnar efter ett tag, men det har väl alla med Plywood-golv problem med... :smirk: Annars verkar det som att många är nöjda med sina BB släp.

Nej, jag tycker de är kanon, har själv precis köpt en BB -00. Stabil att köra med och gott om utrymme.

BB -00, får jag fråga hur mkt du gav för den? PM:a gärna om du inte vill lägga ut det på sidan! Har en 00:a på gång för 48 500, vilket låter helt ok. Den har knappt gått något alls och ser helny ut.

Fredag skrev:
De har aluminiumgolv...
Då har de infört det på senare tid. Jag känner några som har fått byta golv på sina BB, men jag vet inte när de var tillverkade, men så farligt gamla var de inte! Dock har ju inte Boj varit "omöjliga" när de påtalat problemet.

Aluminiumgolvet är en av anledningarna till att jag är intresserad av släpet. Vet dock inte alls hur länge de har haft det, flera år trodde jag. :confused:

Det måste jag erkänna att jag också undrar över. Livslängden ska helt klart vara längre än för plyfa, men hur undersöka??? Vet att vissa tillverkare ger ganska långa garantier, 15 år? Kommer inte ihåg vilken som lovat vad.

Fredag skrev:
Det måste jag erkänna att jag också undrar över. Livslängden ska helt klart vara längre än för plyfa, men hur undersöka??? Vet att vissa tillverkare ger ganska långa garantier, 15 år? Kommer inte ihåg vilken som lovat vad.

JAg har kpte en boj 04 tidigt i år och jag har helt klart för mig att dte är 15 år på golvet. Hur man kollar golvet vet jag inte ??

Jo, det är 15 års garanti på aluminiumgolvet.

På tal om plyfa som ruttnar så har de nu en ny sorts plyfa i väggarna (vi som har årsmodell -04). Detta fick jag veta när jag frågade Boj om jag skulle vaxa hela transporten eller bara taket. Förhoppningsvis är väl detta material ännu bättre!

Jo, och det enda negativa med min Bravo är att det droppar in lite från skarven till takluckan när det regnar mycket. Jag har inte brytt mig om att greja själv med detta utan väntar tills våren då jag tänkt ha transporten på service. Jag kan tillägga att jag har min transport förvarad utomhus (fast det borde ju endå inte droppa in).

Han som kom med min nya fina rena :D ;) transport pratade faktiskt på att det var en annan plyfa. Jag tänkte mest på hur transporten såg ut :smirk: och lyssnade inte å fasligt noga.
Det är ju skönt att man fick av den nya och inte slutet av den gamla om du förstår vad jag menar. Sen får man väl hoppas den är bra också...

Vad jag vet så läcker min inte, fast den står också i varmgarage. :angel:

Ska beställa tid för servicen nu.... Undrar vad en sån går på? Någon som har en aning? :confused:

Jo, de svarade att på årsmodell -04 är det en ny sorts plyfa och då behöver man bara vaxa taket, inte hela transporten. Fast jag hann tyvärr aldrig vaxa innan det blev vinter :crazy: . Jag vaxar till våren i stället. Det känns som det inte är hela världen om jag missar det en gång... :angel:

Förresten så hann jag inte helle vaxa, det får också bli till våren om inte min käre sambo har arbetslust :angel:

En dum fråga? Vaxa släpet?
:confused:

Vaxar man insidan för att det ska hålla sig renare eller? (Har aldrig ägt ett släp tidigare) :angel:

Kalinka skrev:
Med vanligt bilvax?

Tja, det är frågan. Det fick jag aldrig svar på (jag mailade). I servicehäftet står det faktiskt att man ska använda vanligt bilvax och jag har för mig att chauffören som lämnade transporten sa att man skulle använda bilvax... Bilar har ju också vissa delar som är av "plast". Om det går att se vad vaxet innehåller kanske man ska undvika varianten med slipmedel ;) .

SweetSelene skrev:
En dum fråga? Vaxa släpet?
:confused:

Vaxar man insidan för att det ska hålla sig renare eller? (Har aldrig ägt ett släp tidigare) :angel:

Ja, det är bra att vaxa sitt släp ett par gånger om året. För att det inte ska uppstå sprickor m.m. så småningom. Det är väl främst utsidan som "slits" av väder och vind, så vad jag har förstått så är det utsidan man vaxar. Årets modell behövde man bara vaxa taket på (ej plyfan), enligt tillverkaren.

Personligen skulle nog inte jag vaxa insidan av transporten. Min ser i alla fall inte ut att vara avsedd för det, men jag har egentligen ingen aning... Jag tror nog att det räcker med att spola ur insidan och skura lite om det behövs.

Så det är ny plyfa i väggarna sedan i år! Det uppmuntrar ju till att köpa en helt ny kärra istället för en som är några år gammal (tänkte spara pengar).

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
659
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 646
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 739
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
5 864
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka