Svala ställen i Göteborg

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Smulu
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 751

Smulu

Trådstartare
Läste tråden om "Svala ställen i Stockholm"
Så nu undrar jag exakt samma sak fast för Göteborg.
Ska funka för 3 åring, och 10-åring.

Stadsbiblioteket, så länge man inte sitter på balkongen när man fikar, är mitt favoritställe i värmen. :)
Världskulturmuseet också såklart, Göteborgs bästa museum, har en fin barnutställning sedan typ något år tillbaka. Sjöfartsmuseet är också trevligt med barn, har för vuxna nu en fin utställning om kvinnor som dyker nu. Röda Sten brukar anordna workshops för barn, värt att kolla upp. Generellt brukar det också blåsa kring det området, så det kan vara skönt.
Konstmuseet fungerar såklart också, svalt och lugnt. Hur bra det passar en treåring är jag väl osäker på dock.

Universeum - var svalt, inte överallt, härom dagen när de utlovade 33 grader. Ett tips är att äta medhavd lunch/fika nere i källaren, där var det svalt.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
861
Senast: Guldaskig
·
Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
372
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många... 2
Svar
32
· Visningar
1 683
Senast: hastflicka
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 440

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka