Svalt svettäcke sökes!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Trampe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 927
T

Trampe

Vill ha tips på täcke som man kan lägga på en lite småsvettig pålle efter träning i transporten, har ca 15 minuters resa hem.
Tycker fleece är för varmt nu när det ligger runt 10 grader och uppåt.

Sv: Svalt svettäcke sökes!

Rambo Cotton cooler, perfekt att ha i transporten på en svettig häst.

Rambo Cotton Cooler, Amigo Jersey Cooler eller Rambo Net Cooler kanske? Fast net kanske är lite väl kallt från 10 grader.
HW har ju det mesta hursomhaver :)

Jag tycker fleece är bättre än Cotton Cooler som inte släpper igenom fukt utan istället blir fuktigt. Skillnaden i isoleringsförmåga lär vara marginell för en häst.

Tycker Equilines frotte/flugtäcke är perfekt när de börjar bli lite varmare. Har frotte längst uppe på ryggen så de blir lite värme där medans resten är i nät.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 616
Senast: Stergo
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
821
Senast: Unafraid
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 681
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka