Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
min polle har fått något som vetrinären behandlade som svamp men eventuellt kunde vara rinorm oxå har fått någe att stryka på samt att han fått en spruta... funderade nu bara lite på pälsen..han har sånnt här på typ hela kroppen men där är de typ..svårt att förklara sårskorpe tjafs typ under pälsen..ska smörja alla grejer ja hittar.. hur ska ja gå till väga? de lättaste vore väll att raka honom eller?! hur skulle ni göra? eftersom han dessutom ska tvättas hela han minst två gånger...hur ska ja göra?
jag har haft en 1-årig shettis som fick svamp i jan. för 2 år sedan. jag rakade henne och tvättade med jodopax (svampdödande) varje dag. funkade bra.
har även haft ett russ som va svårt angripen av ringorm då vi köpte henne. fick ett medel hon skulle tvättas med dagligen i 14 dagar, det va inte helt borta efter kuren så jag fortsatte med jodopax ett tag till (eftersom ringorm är en sorts svamp så funkar det bra med)
hon va inte så "luden" så henne klippte vi inte. det är viktigt att all drabbad hud tvättas även en bit runt om.
Kropp & Själ Jag förstår vad du menar och säkerligen kan jag tänka mig att köttätare (hellre?) provar vegetariskt från en tillverkare de redan känner...