Svanspåse

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare popeye
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 2 225
P

popeye

För att skydda svansen mot lera, kardborrar och trassel. Den blir allderles sliten och ful. Har sett bilder på svanspåsar som verkar fungera som ett bra skydd, nu använder ju hästarna ändå inte svansarna som flugskydd i hagen.

Någon som vet vart man kan få tag på en sådan? :confused:

Sv: Svanspåse

Det har jag redan försökt med, men hans hage är som lervälling med kardborrar växande lite här och var. Trodde inte det var möjligt att lyckas kråckla in skit överallt, men han har onekligen talang! :crazy:

Egentligen borde den ju inte vara så svår att sy själv..kanske..?

Du tror inte att det skulle fungera med en "påse?" som du flätar in svansen i?? Det finns ju t ex på hööks...

Fråga folket borta i gula stallet med snygga ridhuset ;)

Det finns ex på Tumbleweed är jag rätt säker på.

Westernbutiker har såna.
t.ex här: http://www.absolutewestern.com/moms/index.htm
Klicka på Covers/Hoods.

Man flätar svansen ganska högt uppifrån och en liten bit ner.
Sen trär man i svansen i påsen och knyter snörena på påsen IGENOM flätan. Annars sitter den inte bra.

En sån påsen är nog inget svårt att sy själv. En avlång påse med snören/spännen i änden.

aahh! Tusen tack!
Måste införskaffas för att rädda det lilla som finns kvar :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 445
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 385
Senast: skiesabove
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka