Bukefalos 28 år!

Svansrot som ett fågelbo

Mirre

Trådstartare
hmm Betty har börjat klia svasroten på nätterna, eller om hon bara reser sig upp på nåt mysko vis. Men svansroten är rena skatboet på mornarna:crazy:

Fattar inte varför hon gör så:confused:
Har inte sett nåt typ exem eller nåt sånt.
Men svansroten blir ju helt förstörd:crazy: :cry:

Nån ide om varför hon gör så?
 
Sv: Svansrot som ett fågelbo

Magicen har gjort det av två olika anledningar en gång så hade han en såndär älgfluga i svansen och en annan gång var det innan jag avmaskade honom mot nåt :p
 
Sv: Svansrot som ett fågelbo

Många kliar sig innan man har avmsakat dom. Kolla masken i första hand.
 
Sv: Svansrot som ett fågelbo

Som andra sagt så avmaska hästen. Min häst kliade svansen när jag fick honom men efter avmaskning samt ett par tvättar med hexocil o att jag ibland smorde det torra med aloevera salva så har han slutat. Jag vet fortfarande inte extact vad det var som orsakade kliandet men efter ovan 3 sorters "behandligar" så har han en fin svans igen :)
 
Sv: Svansrot som ett fågelbo

Nja... Ta träckprov och avmaska sen VID BEHOV.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok OBS Att jag ändrade rubriken för att nu har dom be stämt sig att jag har en hjärt muskel inflamation och har hjärt rytm rubbningar 😭 Men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 844
Senast: Sel
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 044
Senast: Sel
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 897
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Först så VARNING att dethär kan bli triggande om mat och ät störningar och sånt. Men jag vill bara få ut saker. Men många här vet nog...
Svar
14
· Visningar
1 295
Senast: Ajaj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp