Skulle vilja ha så mycket knep och råd som möjligt angående arbete på lång töm. Såvitt jag förstått är själva hjälperna inte så svåra, dvs ganska logiska, men eftersom man har så lite att jobba med måste väl perfektionen i dom korrigeringar man gör och inlärningen vara A och O?
Hur stor är risken att hästen får för sig att sparka tror ni? Och hur skulle ni isåfall korrigera det? Hur får ni sökningen framåt/nedåt?
Hur korrigerar ni om ni märker att hästen tappar balansen eller går ojämnt (trycker in med bogen t ex) gör ni något öht eller tränar ni istället övningar för att få bort det?
Jag är HELT grön vad gäller arbete på lång töm. Har tittat på när en person jobbat, men that´s it
Nu tänkte jag försöka plugga på i ämnet för att vara mentalt förberedd när/om man själv ska testa på det men det vore guld att höra lite tips av er som använder träningsmetoden! 
Hur stor är risken att hästen får för sig att sparka tror ni? Och hur skulle ni isåfall korrigera det? Hur får ni sökningen framåt/nedåt?
Hur korrigerar ni om ni märker att hästen tappar balansen eller går ojämnt (trycker in med bogen t ex) gör ni något öht eller tränar ni istället övningar för att få bort det?
Jag är HELT grön vad gäller arbete på lång töm. Har tittat på när en person jobbat, men that´s it