Svårparad tik etc

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är Alla IDIOTER HÄR!!???
Det tror jag inte. Jag kan typ ingenting om hundar men läser nästan allt på hund ändå (har någon hemlig dröm om att som pensionär - om 15 år - ha en hund, inte möjligt innan tyvärr och passar på att lära mig) och även jag reagerade på en hel del i din text (så här: :wtf::eek::cry::rage:) men skrev inget svar då som sagt min kunskap är för liten/dålig.

Däremot vet jag att Bukes Hundmänniskor har en hel del kunskap och i jämförelse med andra hundsidor är det oftast mycket bra diskussioner här med vettiga tips så ta till dig vad de skriver, de vet (är jag rätt säker på) vad de pratar om.
 
Är du lika dum som du skriver. De som är uppfödare vet vad jag pratar om. Alla VÄLJER att misstolka!! Djurplågeri, skamligt. INGEN HAR MOLHÅLLIT MIN TIK. Vände på henne & lyfte upp svansen. Ni är så jävla snabba med att döma & kritisera!! Ingen av Er have a brain you can use!! Om du inte har ngt trevligt/genomtänkt/kunskap/snällt att säga, så håll för faan käften-allihop. Dömande människor. Rest My case. Finns gott med idioter här oxå... LER
Först lyfte ni upp henne för att han skulle nå, sen har ni bara vänt lite på henne och hållit undan svansen. Till att börja med undrar jag varför hanen inte skulle nå henne när hon stod på marken. Hur mycket större är han?
 
Är du lika dum som du skriver. De som är uppfödare vet vad jag pratar om. Alla VÄLJER att misstolka!! Djurplågeri, skamligt. INGEN HAR MOLHÅLLIT MIN TIK. Vände på henne & lyfte upp svansen. Ni är så jävla snabba med att döma & kritisera!! Ingen av Er have a brain you can use!! Om du inte har ngt trevligt/genomtänkt/kunskap/snällt att säga, så håll för faan käften-allihop. Dömande människor. Rest My case. Finns gott med idioter här oxå... LER

Fast här nedan skriver du ju att ni var tvungna att hålla fast henne.. Det ÄR djurplågeri enligt svensk lag att hålla en tik så parning kan genomföras.

Och jo, hon blev rädd, för hon morrade ju åt hanen varje gång han gick förbi sen. Alltså blev hon negativt påverkad och kände att hon behövde skydda sig efteråt.

Usch inte rätt alls :(

Vi höll upp henne, så att det skulle bli enklare för hanen & han visste precis vad han skulle göra, slickade henne lite i hennes öra ;) Hon var inte rädd, skakade inte. Jag pratade ju med henne hela tiden. Efter fasthållandet som måste göras, så morrade hon lite tyst varje gång hanen gick förbi.
 
Är det inte alltid det när man inte får medhåll och helt plötsligt inser att man kanske gjort något riktigt dumt o förbjudet.
Det värsta är väl att tiken mycket väl snart kan vara en av de där som kommer in högdräktig med komplikationer, med en matte som varken insett vad hon gett sig in på eller ha medel att lösa problemet.

Eller så föds det "söta och snälla valpar efter föräldrar med underbart temperament" som säljs på blocket.
 
*moderatorn har tagit bort stora delar som var otrevliga men ansåg att den del som kunde ses som ett svar borde får vara kvar. Snurrfian - moderator"

Vi hjälpte henne på traven iom som jag skrev Tydligt....hon hälsar Aldrig på hundar på hundars sätt. Dock leker hon med hundar.

Just nu ligger min lilla juvel & sover/snarkar & jag har ringt min veterinär. Där jag "råkade" tala om vad jag fick för "råd". Hennes ord; " lägg ingen energi på så okunniga människor som inte förstår lr Vill förstå. Människor är fulla av skit & får de chansen, så dömer de hellre än friar". Har inget mer att säga mer än; Tack snälla för era vackra ord, så trevliga människor❤
 
Senast ändrad av en moderator:
Vi hjälpte henne på traven iom som jag skrev Tydligt....hon hälsar Aldrig på hundar på hundars sätt. Dock leker hon med hundar.

Just nu ligger min lilla juvel & sover/snarkar & jag har ringt min veterinär. Där jag "råkade" tala om vad jag fick för "råd". Hennes ord; " lägg ingen energi på så okunniga människor som inte förstår lr Vill förstå. Människor är fulla av skit & får de chansen, så dömer de hellre än friar". Har inget mer att säga mer än; Tack snälla för era vackra ord, så trevliga människor❤


Problemet är att du inte gillade svaren.
Du skriver att "fasthållning måste ske" och att det är ok enl SKK.
Blir motbevisad och går bananas.
Ingen seriös uppfödare skulle rekommendera fasthållning av tik vid parning.
 
Vi hjälpte henne på traven iom som jag skrev Tydligt....hon hälsar Aldrig på hundar på hundars sätt. Dock leker hon med hundar.

Just nu ligger min lilla juvel & sover/snarkar & jag har ringt min veterinär. Där jag "råkade" tala om vad jag fick för "råd". Hennes ord; " lägg ingen energi på så okunniga människor som inte förstår lr Vill förstå. Människor är fulla av skit & får de chansen, så dömer de hellre än friar". Har inget mer att säga mer än; Tack snälla för era vackra ord, så trevliga människor❤
Va, vilka råd berättade du för din veterinär om?
 
Vi hjälpte henne på traven iom som jag skrev Tydligt....hon hälsar Aldrig på hundar på hundars sätt. Dock leker hon med hundar.

Just nu ligger min lilla juvel & sover/snarkar & jag har ringt min veterinär. Där jag "råkade" tala om vad jag fick för "råd". Hennes ord; " lägg ingen energi på så okunniga människor som inte förstår lr Vill förstå. Människor är fulla av skit & får de chansen, så dömer de hellre än friar". Har inget mer att säga mer än; Tack snälla för era vackra ord, så trevliga människor❤
Jösses :banghead::banghead::banghead::down:
 
Vi hjälpte henne på traven iom som jag skrev Tydligt....hon hälsar Aldrig på hundar på hundars sätt. Dock leker hon med hundar.

Just nu ligger min lilla juvel & sover/snarkar & jag har ringt min veterinär. Där jag "råkade" tala om vad jag fick för "råd". Hennes ord; " lägg ingen energi på så okunniga människor som inte förstår lr Vill förstå. Människor är fulla av skit & får de chansen, så dömer de hellre än friar". Har inget mer att säga mer än; Tack snälla för era vackra ord, så trevliga människor❤

Du, vad du sysslar med är att tvångspara ett djur som inte vill! Ville hon hade hon ställt upp sig själv. Vänd din kritik mot dig själv och fundera på hur du tar hand om din "juvel".

Sen spelar det ingen roll hur bittra käringar vi råkar vara här: det är olagligt.
 
Lagom korkade schäfrar?

Du får ta dobbis, värsta barnmorskan ju!
Haha, nä...hon var äckligt villig sist så det blir nog inga problem. Då var det snarare hennes äldre älskare om inte mäktade med alla hennes önskningar :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 207
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
659
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa Har en unghund på snart ett år som jag tyckt haft stabil och bra mentalitet. Van med barn, lek och lite högljutt. Visserligen tränat men...
Svar
2
· Visningar
417
Senast: Harrysen
·
Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 399
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp