Svårt att hitta utrustning från BR....

alice

Trådstartare
Jag blir snart nipprig! Jag har letat och letat efter ridsportbutiker i min närhet som saluför BR. Jag har en BR hoppsadel som jag är mycket nöjd med och vill vara lite "fjollig" :o och ha sadelgjord och förbygel i samma märke. Jag vill INTE beställa från nätbutik, utan jag vill ha en möjlighet att klämma och känna på sakerna jag är intresserad av.
Var inne på den svenska grossistens hemsida och hittade en butik som ska åka till strömsholmstävlingarna nästa vecka. Vajert, jag ringde och frågade dom om de har det jag vill ha hemma och om de kan ta med sig det till strömsholm (det är över 30 mil till den affären!). :idea: Får ett mycket snorkigt svar att "nej, de hade inte något hemma och vi beställer nästan ingenting därifrån." Tonen hos tjejen sa mig att det var inte läge att be dom ta hem något heller! Service? Nej, inte mycket! :mad:
Närmaste butik ligger 12 mil bort, enkel resa! Känns lite väl långt tycker jag men det får kanske bli alternativet. Där jag köpte hoppsadeln, ligger över 20 mil bort så det är inte något ställe man bara åker till.

Så, färdigklagat! :D

//Alice - funderar på att bli återförsäljare själv av BR

Sv: Svårt att hitta utrustning från BR....

Hästbiten i sthlm har typ några pannband och benskydd därifrån och en massa schabrak men har inte sett ngt träns eller förbygel, har iof inte tittat så noga heller... Men ring dit o kolla, de är jättetrevliga! :)

Hästbiten i sthlm har typ några pannband och benskydd därifrån och en massa schabrak men har inte sett ngt träns eller förbygel, har iof inte tittat så noga heller... Men ring dit o kolla, de är jättetrevliga! :)
Ja, det är den butiken som ligger 12 mil härifrån. ;) Får hoppa in där om vi åker och besöker syster i sthlm.

Men jag tror jag har löst det rent "akuta" tackvare Sharpmans samarbete med sadelmakaren i strömsholm! ;) Min gjord kommer "hem" den 11 juni! :banana:

//Alice

Vilken färg har du på sadeln ? Har själv en splitter ny förbygel samt ett träns från BR här hemma pga att det var mkt annorlunda i färgen än när jag beställde det efter bild så det passar inte alls till den sadeln (annat märke) som jag skulle ha det till så det har bara blivit hängande här hemma (deras magplattegjord med fårskinn har jag också men den används flitigt så den vill jag inte bli av med) tränset och förbygeln är i alla fall rödbrunt.

Vilken färg har du på sadeln ? Har själv en splitter ny förbygel samt ett träns från BR här hemma pga att det var mkt annorlunda i färgen än när jag beställde det efter bild så det passar inte alls till den sadeln (annat märke) som jag skulle ha det till så det har bara blivit hängande här hemma (deras magplattegjord med fårskinn har jag också men den används flitigt så den vill jag inte bli av med) tränset och förbygeln är i alla fall rödbrunt.

Svart sadel! Men det är eg av sekundär betydelse då det är viktigast att träns och förbygel matchar varann! :D Frågan är bara HUR rödbrunt det är? Tror du att du skulle kunna fota och lägga in en bild? Är väldigt svag för brun/rödbruna nyanser.... :d

//Alice

Hade en gammal inte allt för bra bild i datorn, men man får ett hum om färgen, lägger in ett på plattan också från den var ny där ser man färgen bättre. Tränset går att få ganska mkt mörkare genom att olja/fetta det, provade på ett osynligt ställe bak på förbygeln för att se om det blev mer rätt färg till det jag skulle ha det men det blev det ju tyvärr inte. Vill du så kan jag ta nya bättre bilder på både träns och förbygel.
br.jpg

Auction_Image1.jpg

Hade en gammal inte allt för bra bild i datorn, men man får ett hum om färgen, lägger in ett på plattan också från den var ny där ser man färgen bättre. Tränset går att få ganska mkt mörkare genom att olja/fetta det, provade på ett osynligt ställe bak på förbygeln för att se om det blev mer rätt färg till det jag skulle ha det men det blev det ju tyvärr inte. Vill du så kan jag ta nya bättre bilder på både träns och förbygel.
br.jpg

Auction_Image1.jpg

:love:

Är förbygeln en i helt läder eller med bred resår? Tror du den färgen passar till damen på min avatar? (bättre bild) http://i70.photobucket.com/albums/i117/Optimaal/CIMG0686.jpg?t=1180502952
Om det inte är för stort besvär så vore det kul att få lite bättre bilder, iaf på förbygeln! ;)

Vad har du tänkt dig för pris för hela kittet?

//Alice

Vet inte! :o

Deras hemsida är iaf www.br.nl. Men jag tycker att utbudet de visar där är lite "skralt" mot det som finns i butik.

//Alice

AAAH! Vart har du hittat den sadelgjorden! :eek:
Berätta, berätta, berätta!!! Den skulle passa SUUUUPER till min sadel! :d

Mohahaha!!! Fick veta igår att ställe i närheten ska börja ta in artiklar från BR! :bump: ÄNTLIGEN!!! :)

(pst...*viskar*....någon som sett till gylle?)

//Alice

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka