Bukefalos 28 år!

Svart & Guld/mässingstråden!

Fashionistan

Trådstartare
En tråd för alla oss som nästan alltid har svart & guld/mässingsutrustning till våra hästar! :)

Skriv gärna vad din häst har för färg också! Och vilka andra färger du kan tänka dig! Och massor med bilder!!! :love:


Min lilla Amazing är 07: (fux) så hon har inte så mycket att skryta med än så länge :D

Grimmor (läder och nylon?)
Grimskaft
Tiara
Nackstycke och bett är på väg

Kan tänka mig att hon kommer att få ha mörkblått och vitt också! :) + Brunt på täckerna!

BOMBA ! :D:D
 
Senast ändrad:
Sv: Svart & Guld/mässingstråden!

Har ett pannband med nått flätat i guld(resten svart). Även ett superfint schabrak svart med guldpasspoal. Men bränner på det ganska hårt ifall solen är framme så då används de inte.:p Älskar svart & guld. Även grönt i alla nyanser. :love:
 
Sv: Svart & Guld/mässingstråden!

Alla träns/tyglar i svart med mässingsspännen. Svart sadel.
Gillar vinrött, ljusblått och mörkblått på schabrak o lindor.
Hästen är en nästan helt vit skimmel.
 
Sv: Svart & Guld/mässingstråden!

Min häst är så gott som svart och en del mässing/svarta penyler har jag. Dock inte på schabrak/lindor mm utan där varierar jag färg.de flesta träns/grimmor jag har är svarta med mässings spännen.Har även ett svart ulltäcke med guldfärgad passpoal.Dressyrsadeln är svart med mässingsbeslag har beställt ett par mässingstigbyglar till den men de har inte kommit ännu.Köpte för ett tag sedan ett nytt träns ett globus tanja tror jag det hette svart med bruna detaljer och mässingspännen.
slänger in ett par bilder.
Spansk stång med mässings "plutt" och nackrem med mässingspänne.
20486600.jpg

Mitt kieffer träns .
19282921.jpg
 
Sv: Svart & Guld/mässingstråden!

Jag brukade föredra svart/silver meeen.. när jag bara har mörkbruna hästar (som jag tycker passar i brunt/mässing) så.. ja..

Här är hopputristningen
träns classic fancy pullar med mässing
förbygel med mässingnitar och mässingringar,
stigbyglar i mässing
http://joizmeds.mittspejs.se/P1213697

dock råkade jag också införskaffa ett svart/guldigt dressyrträns :angel:, dock syns det inte så tydligt där på bilden.
flughuvan har guldpp, liksom shabraket
och martingalen är i mässing
http://joizmeds.mittspejs.se/P1225079
 
Sv: Svart & Guld/mässingstråden!

Allt läder till pollan är svart, dock silverspännen.
Till tävling är det svart eller svart/grått som gäller.
Svarta benskydd, schabrak, täcken, skrittäcken (guldbrodyr), transportskydd, lindor.
 
Sv: Svart & Guld/mässingstråden!

svart med guld eller mässing, det gillar jag. :love: Men det är ganska svårt att hitta. Det mesta i svart har silverfärgade spännen tyvärr.
har ett ursnyggt antikschabrak i svart med guldpasspoil.
Annan färg jag gärna har till är djupröd. (blodröd)
Nya sadeln som är beställd är svart med mässing och ett träns ska jag sy upp.
Om någon har tips på vart man kan köpa svart läder med mässingdetaljer så skicka gärna ett PM.
 
Sv: Svart & Guld/mässingstråden!

svart med guld eller mässing, det gillar jag. :love: Men det är ganska svårt att hitta. Det mesta i svart har silverfärgade spännen tyvärr.
har ett ursnyggt antikschabrak i svart med guldpasspoil.
Annan färg jag gärna har till är djupröd. (blodröd)
Nya sadeln som är beställd är svart med mässing och ett träns ska jag sy upp.
Om någon har tips på vart man kan köpa svart läder med mässingdetaljer så skicka gärna ett PM.


Jag beställde en lös nackrem (isisträns egentligen, men det syns inte) hos en för att jag tyckte att spännena var så snygga! Precis sådana jag letat efter! Mässing såklart! :love: Man kan även köpa hela träns :) (PM om du vill veta)
 
Sv: Svart & Guld/mässingstråden!

Slänger in denna bild på tränset här oxå:laugh: Det är sååå snyggt tycker jag:love:

21631659.jpg


Och så har jag en svart Bates Evelation och det är ju mässings detajler på den oxå:love:

21631655.jpg


Dock silver stigbyglar:o

Sen har jag grönt, marin, grått och svart på shabrak o lindor. Några grejor i brunt oxå:laugh:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Svart & Guld/mässingstråden!

Nån som vet vilka hoppsadlar (vill ha en med ordentligt framskurna kåpor) med mässingsdetaljer? :D
 
Sv: Svart & Guld/mässingstråden!

*KL*

På tal om mässing, är det någon som vet om det finns gummiett med mässingringar? Skulle nämligen vilja skaffa ett brunt träns med mässingspännen till min ponny, men hon går bäst på rakt gummibett, och jag har aldrig sett gummibett med mässingringar. Någon som vet eller kanske tom har själv?
Tack! :)
 
Sv: Svart & Guld/mässingstråden!

*KL*

På tal om mässing, är det någon som vet om det finns gummiett med mässingringar? Skulle nämligen vilja skaffa ett brunt träns med mässingspännen till min ponny, men hon går bäst på rakt gummibett, och jag har aldrig sett gummibett med mässingringar. Någon som vet eller kanske tom har själv?
Tack! :)


Letar själv efter det!!! Det enda jag har hittat är på en engelsk sida med gummibett som används till att typ ställa ut föl i. (Dessutom beställer du i pund så det blir nog dyyyrt med frakt osv)
 
Sv: Svart & Guld/mässingstråden!

Har bara sett det i butiker från andra länder.
Annars vet jag att det går att köpa hobbyfärg i guld och måla ringarna själv.
För längesedan gjorde jag så med spännen på ett träns jag hadde .det var lite pilligt att göra men det höll bra och blev snyggt.Jag har även svärtat om ett träns från brunt till svart. ;)
 
Sv: Svart & Guld/mässingstråden!

Har bara sett det i butiker från andra länder.
Annars vet jag att det går att köpa hobbyfärg i guld och måla ringarna själv.
För längesedan gjorde jag så med spännen på ett träns jag hadde .det var lite pilligt att göra men det höll bra och blev snyggt.Jag har även svärtat om ett träns från brunt till svart. ;)



Kommer du i håg va de var för färg och vad den heter? Tänke nog göra så med novabettet :)
 
Sv: Svart & Guld/mässingstråden!

Jag beställde en lös nackrem (isisträns egentligen, men det syns inte) hos en för att jag tyckte att spännena var så snygga! Precis sådana jag letat efter! Mässing såklart! :love: Man kan även köpa hela träns :) (PM om du vill veta)

Gärna ett PM!
 
Sv: Svart & Guld/mässingstråden!

20379353.jpg


17582301.jpg


12597039.jpg


9242811.jpg


20281312.jpg


16026473.jpg


Har även lädergrimma och portugisisk kapson i svart/mässing, men har ingen bild på det.
 
Sv: Svart & Guld/mässingstråden!

Minns inte namnet.men det går nog bra med vilken hobbyfärg som helst som fäster på metall.
 
Sv: Svart & Guld/mässingstråden!

SMART :idea: skulle man kunna göra det på stigbyglar också tror du? Fast det kanske nöts bort ganska fort?
 
Sv: Svart & Guld/mässingstråden!

jag hade en för typ 2 år sen, köpte på hästbiten men en av anledningarna till att jag lämnade tillbaka den va för mässingsdetaljerna, kommer dock inte ihåg vad märket heter... använder mest svart/silver men har ett träns med mässingspännen och ett v-pannband med ett guldbett på, skiiitfint:D och ett svart schabrak med guldpasspoal och brodyr i guld:)
 

Liknande trådar

Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
748
Dressyr Ja, nu när tävlingssäsongen börjat komma igång på allvar kände jag att en sån här tråd var rätt passande! :) Så, vad har ni...
Svar
12
· Visningar
2 390
Senast: Luzzan
·
Utrustning Som rubriken så snällt säger så har jag problem med att välja färg på läder till min häst. Hon är en brunskäck med lite rött i det...
2
Svar
29
· Visningar
6 256
Senast: carriemma
·
Utrustning Jag ska kanske ut på islandshäst-tävlingsbana i sommar, och hästen jag ska rida är en ganska mörk, nästan lite "gråbrunaktig" fux med...
2
Svar
24
· Visningar
5 140
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp