Färg på fux (lägg gärna in bilder!)

Sparrisen123

Trådstartare
Jag ska kanske ut på islandshäst-tävlingsbana i sommar, och hästen jag ska rida är en ganska mörk, nästan lite "gråbrunaktig" fux med ljus (lite mörkare än gräddfärgad) man och svans. Jag har inte frågat ägaren om jag får lägga upp en bild, så ni får försöka förstå utifrån min beskrivning.

Hur som helst, min tävlingsoutfit går mest i marinblått, vitt och rött. Jag har t.ex. en mörkt marinblå kavaj. Dock känns ju marinblått på en fux så otroligt klassiskt och tråkigt :angel: och vitt vill jag inte ha.
Så då kvarstår frågan: Vilken färg på tävlingsschabrak till en fux?
Jag har tänkt i banan "naturfärger" typ brunt/creme/sand, men jag vet inte vad som blir bra och vad som blir dåligt?
Svart, blir det för skarpt tro?
Rött, lila, klarblått och liknande starka färger känns helfel på den här hästen.

Lägg gärna in bilder på era fuxar i olika schabrakfärger! Jag vill helst inte köpa en hel schabrakgarderob till en häst jag inte äger bara för att hitta rätt färg, så kan jag "snylta" genom att titta på era förslag blir jag glad ;)
 
Sv: Färg på fux (lägg gärna in bilder!)

Jag gillar Marinblått på fux och här kommer två bilder på två olika hästar! :)

39593_446907738179_7227046_n.jpg



550091_10151239801708180_1869086076_n.jpg



:D
 
Sv: Färg på fux (lägg gärna in bilder!)

Tack för bilderna, även om jag redan konstaterat att det är för klassiskt för min smak :p
 
Sv: Färg på fux (lägg gärna in bilder!)

Men varför inte svart eller vitt med en TOKMASSA bling? :D:love:
Vill du så kan jag skicka PM på en butik & butikägare som är expert på detta! :)
 
Sv: Färg på fux (lägg gärna in bilder!)

Expert på massa bling?
Hell, även om den här hästen nu inte är bling-typen så är defenitvt min ponny det :D :love:
 
Sv: Färg på fux (lägg gärna in bilder!)

Jag har ju två fuxar och jag tycker dem är fina i grönt och grått.

Mias tycker jag har fina gröna nyanser :)
 
Sv: Färg på fux (lägg gärna in bilder!)

Creme och beige färgat med passpoal o guld eller brunt kan vara fint till tävling
 
Sv: Färg på fux (lägg gärna in bilder!)

Har du nån bild på fux i grått? :)
Grönt gillar jag inte alls, jag är lite petig ;)
 
Sv: Färg på fux (lägg gärna in bilder!)

Ja, det är nåt sånt det lutar mest åt, men jag skulle gärna se nån bild först om nån har...
Och, dum fråga nr 2, kan man ha guldpasspoal på schabraket fast tränset har silverspännen och "diamantfärgade" stenar, eller måste jag trolla fram ett annat träns då för att det ska bli riktigt snyggt?
 
Sv: Färg på fux (lägg gärna in bilder!)

Min är fin i brunt. Har dock ingen bild på det :).
 
Sv: Färg på fux (lägg gärna in bilder!)

Jag har marinblått, creme, svart, grått och vitt till min röding. Beror ju på vad hästen har för röd färg, men vitt och creme tycker jag alltid är snyggt!Hittade bilder med grått + vitt om det kan vara till någon hjälp, ska se sen om jag kan hitta med det cremefärgade schabraket sen med.

Grått



OBS att detta fotot är från början januari 2012(nästa ännu äldre..) och att vi har utvecklat stilen och formen på hästen lite sen dess :D:D

Vitt

 
Sv: Färg på fux (lägg gärna in bilder!)

Grått var ju också snyggt!
Jag som nästan bestämt mig för cremefärgat, nu blev det problem igen... :D
 
Sv: Färg på fux (lägg gärna in bilder!)

Psst... man kan ha 2 schabrak.. (viskar)


Min fux har 2 tävlings schabrak, ett brunt och ett grått protector med 3 passpoaler. Sen har jag 3 vita också som aldrig används :p. Matchar schabraken med antingen min grå kavaj eller mot de bruna benskydden. Dvs har bruna skydd och grå kavaj oavsett och byter bara schabrak :p.

1456137_10152009115378847_1036282447_n.jpg

1453252_10152046564658847_507210623_n.jpg
 
Sv: Färg på fux (lägg gärna in bilder!)

Psst... man kan ha 2 schabrak.. (viskar)

Kan man? :eek::D
Nej men, eftersom det inte är min häst och jag inte vet hur mycket jag kommer vilja tävla, får jag helt enkelt börja med ett schabrak :)

Ditt bruna var jättesnyggt!
 

Liknande trådar

B
Utrustning ;)Funderar lite kring färg kombinationer osv och vill gärna höra era åsikter och se bilder :) Jag vill hitta en färg till min fux...
Svar
10
· Visningar
8 799
Senast: Peak
·
S
Utrustning Jag har en fux som jag ska köpa nya schabrak och lindor till, vill att dom ska matcha och vill ha tips på fina färger! Jag har...
2
Svar
35
· Visningar
13 488
Senast: Wippos
·
Utrustning För det första: Skicka in bilder på er själva i tävlingskavaj med tillhörande tävlings outfit! Sedan vill jag gärna ha färgtips...
Svar
8
· Visningar
1 259
Senast: Nikkiizen
·
R
Utrustning Jag är lite sugen på att köpa en ny kavaj när jag får råd. Den jag har nu är billig, något för stor och allmänt tråkig, trots tappra...
Svar
9
· Visningar
1 093
Senast: svea08_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp