Svart/mörkbrun häst, färger??

LLisa

Trådstartare
Jag vet att alla säger att svarta/mörkbruna hästar passar i allt, men jag vill gärna ändå ha tips om fina färger att ha på en svart/mörkbrun valack! :)

Sv: Svart/mörkbrun häst, färger??

Typ alla starka färger :). Speciellt rött tycker jag är riktigt fint på mörka hästar. Svart och mörkbrunt på schabrak är kanske inte lika fint, smälter in för mkt :/.

Alltså, det är väl en smaksak...

Jag säger precis tvärtom, avskyr klara, starka färger. Rött i synnerhet.

Beige, brunt, vitt, grått, blått, creme är färger jag klär mig och min häst i.

/Theresa

Det är en smaksak, mörka hästar passar i det mesta förutom mörka färger och det spelar ingen roll om det är en hon eller han i fråga, rött och vitt är snyggt det lyser verkligen upp och det riktigt läckert tycker jag på mörka hästar:)

Mörka hästar passar bäst i starka färger. Har mörkrött, grönt och lila på min tant, balanserat med grått.

Alltså, det är väl en smaksak...

Jag säger precis tvärtom, avskyr klara, starka färger. Rött i synnerhet.

Beige, brunt, vitt, grått, blått, creme är färger jag klär mig och min häst i.

/Theresa

Jag håller med. Urk för skrikiga, starka färger.
Jag använder mest beige, brunt, svart, creme, vitt och marint på min mörkbruna, undviker grått då hon har mycket röda toner i sig och det inte passar.

Äppelgrönt, klarblått, rosa, orange.
(Man kan faktiskt ha rosa även om man har en valack ^^)

Eftersom hästen passar i allt skulle jag ha haft klarrött, äppelgrönt, rosa, turkos eller andra roliga färger.

Vill man vara klassiskt snygg så är marinblått, brunt och beige vackert på alla hästar, om än något uttjatat eftersom alla med svårmatchade hästfärger har det :p

När jag tänker på svartbrun så tänker jag på en väldigt mörk häst med ljusare nos, runt ögon, ljumske och baksidan ovanför skanken. Ibland åt det röda hållet, men ibland rätt ljusa. Eller mörka med en brun ton som lyser igenom över sidan på hästen lite apelkastat med stora blommor, även här allt från det gula hållet till djuprött. Typ.

I det första fallet med ljusa partier så tycker jag att det är snyggt att ta upp de bruna färgerna så att de accentueras. Grälla färger tycker jag förstör den snygga färgen de redan har... :D Ljust läder kan vara grymt snyggt till om nyansen passar! Eftersom jag tycker just den här färgen är en av de snyggaste skulle inte jag vilja att grälla färger ta över. Hästar med "gult" i tycker jag passar fint i svart, guldfärger, "rena" blå blåa färger från royalblått till mörkt blå, till hästar som har rödare toner skulle jag kunna tänka mig att lägga mustigt röda/mörkröda färger på. Är de riktigt svarta men med ovan ljusa partier skulle jag lätt lägga gula till bruna vojlockar på om jag har en passande sadel.

Är hästen helsvart överallt förutom strax innan i pälsfällning så har man ju hela paletten att leka med utan att riskera att det skär sig. Jag tycker att det är mäktigast med sobra färger på svarta hästar, men man vill ju inte alltid att det ska se mäktigt ut... :)

Och är hästen brun, bara mörkare brun än vanliga bruna, så gör det inte så mycket att man överröstar den grälla färger, för ärligt talat är det nog generellt sett den tristaste färgen av alla.

Vi har fyra hästar som är mörkbruna. En av varje av ovan kategorier. Men sen när det kommer till att verkligen handla utrustning, matcha och greja så tycker jag inte att det är så roande längre. Så i verkliga verkligheten ser vi ut som stryk, så skulle jag kunna lägga ut en massa "how-not-no"-bilder, så är det bara att göra tvärt om sen... :idea:

Senast ändrad:

Min mörkbruna är snygg i rött, marinblått, svart och rätt nyans av creme/beige. Söt i ljusblått och ljusrosa. Klär inte alls i gröna nyanser, lila, fel nyans av creme/beige, brunt m.fl.

Vi har fyra hästar som är mörkbruna. En av varje av ovan kategorier. Men sen när det kommer till att verkligen handla utrustning, matcha och greja så tycker jag inte att det är så roande längre. Så i verkliga verkligheten ser vi ut som stryk, så skulle jag kunna lägga ut en massa "how-not-no"-bilder, så är det bara att göra tvärt om sen... :idea:

Åh ja snälla gör det! :D

Jag kör med marinblått på min häst då det är en tidlös, klassisk enkel stil.

Vill man sticka ut så kör man på en mer färgstark färg. Jag funderar på att varva med rosa fastän jag har en valack, jag älskar rosa och rosa är inget kön. Tror han skulle se extra söt ut bara :)

Stark röd färg är snyggt på svarta hästar tycker jag.

(...) Jag funderar på att varva med rosa fastän jag har en valack, jag älskar rosa och rosa är inget kön. Tror han skulle se extra söt ut bara :)

WTF, vaddå trots?! Min valack definierar pastellfärger, så som jag upplever dem. :) Ljusa, glada och inte särskilt gravallvarliga. Och av någon anledning så är han rosa, och det är inte bara jag som slagits av den känslan... :D (Nej, han är inte "nidbilden av gay". Bara... rosa.) Klart grabben ska ha ett rosa shabrak!

Kungen är inte karl nog för att klara att bära upp en ljusrosa smoking, det bara ÄR så.

WTF, vaddå trots?! Min valack definierar pastellfärger, så som jag upplever dem. :) Ljusa, glada och inte särskilt gravallvarliga. Och av någon anledning så är han rosa, och det är inte bara jag som slagits av den känslan... :D (Nej, han är inte "nidbilden av gay". Bara... rosa.) Klart grabben ska ha ett rosa shabrak!

Kungen är inte karl nog för att klara att bära upp en ljusrosa smoking, det bara ÄR så.

Jag vet att pojkar kan bära rosa men gisses vilka kommentarer jag fick om min son när han gick på dagis. Fick alltid höra att jag var så modig som hade på honom starka färger på kläderna och speciellt då han hade rosa. Få beröm för att ha rosa på en pojke liksom.. Som att det behöver uppmärksammans.

Jag köpte senast igår ett schabrak som är marinblått med rosa detaljer. Han kommer se kanon ut i det :)
Måste bara hitta lindor som matchar men det var typ babyrosa så det ska jag väl hitta någonstans.

Få beröm för att ha rosa på en pojke liksom.. Som att det behöver uppmärksammans

Vikten av att kunna skilja på blå och rosa barn är tydligen så stor att det än idag rör upp känslor när man inte förstår vikten av att ha rätt färg på sparkkläderna. O_o

Har jag rosa pryttlar på min lilla häst så är det inte ett statement eller feminitisk krigsdeklaration och räknar med att varken få stående ovationer eller bli uthängd i lokalpressen som manshatare! :nailbiting: Nu är jag av födsel och ohejdad vana fast i trotsåldern. Så HADE det varit big no-no med rosa på pojkhästar så hade jag haft det av den anledningen (jag är sååååå förutsägbar)... :angel:

Varför jag skrev fastän han är valack beror på att det hela tiden känns som man måste försvara sig om man har rosa på en pojke.
Skitlöjligt.

Räknar med att få kommentarer om det men hoppas på positiva sådana :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
922
Senast: Bison
·
Utrustning Köpte för ett tag sen en begagnad ljusbrun prestige sadel (det var den enda som satt bra på min häst) Gillar inte färgen, vill hellre ha...
Svar
6
· Visningar
1 241
Senast: caballus
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
510
Senast: warg
·
Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
236
Senast: Panikponnyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka