Sv: Svart?

Min häst går oxå som svartbrun men även jag och dom som sett honom hävdar att han är svart.
Han blir oxå solblekt på sommaren men vintertid är han svart som natten.

Bilder:
3162527.jpg

Detta kort är taget i augusti.

3363073.jpg

Taget 21 november.

3539999.jpg

Taget nångång i december.
 
Sv: Svart?

Svartbrun är den garanterat inte. Svartbruna har TYDLIGA bruna fält, runt nosen och ögonen t.ex.
 
Sv: Svart?

Min ponnyhingt FÖDDES SVART och har alltid varit svart.

Idag hade jag id-kontrollanten ute för att få pass. Även hon bedömde honom som SVART.

Så alla hästar behöver inte födas gråaktiga för att bli svarta.
 
Sv: Svart?

Magdalena: Att svartbruna har tydliga fält "mellan" två nyanserna har också alltid varit min åsikt - min dams syskon och mamma vara alla utom ett svartbruna - med tydligt gula nosar, ögon, virvlar etc.

antiloop8 : Han ser ju väldigt svart ut på vinterbilden och brun på sommaren. Min får precis samma bruna nyans men över ett lite mindre område. När hon nu fäller vinterpälsen ser jag dessutom att på låren är hon "brunare" i vinterpälsen än den nya (men den kommer snart att blekas).
 
Sv: Svart?

min får en lite vinröd look i samband med att solen ligger på eller blekt han lite.

här är bilder.

bild

bild

bild

bild

bild

Bilderna är copyright
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Svart?

Verkligen. Kanske en färg man ska prova på sin egen vilde :)
 
Sv: Svart?

Stilett - Tack för att du skickade några bilder! Han är så där läcker som man tänker sig att friesrar är.
 

Liknande trådar

  • Låst
Avel Färgfråga. Mutation/felreggad? Silversvart halvblod. Har ett gammalt nick här inne, men det var ett tag sen jag var aktiv och tydligen...
49 50 51
Svar
1 011
· Visningar
141 224
Senast: Görel
·
L
Hästvård Min häst håller på att bli svart på vissa områden.. Hans vanliga färg. han håller på att få ål. och så har han blivit jätte svart om...
Svar
13
· Visningar
2 033
Senast: Qvistis
·
S
Hästvård Har en fundering. Min häst är nära nog svart i vanliga fall, i alla fall svartbrun. På sommaren brukar han dock bli rätt solblekt och...
Svar
6
· Visningar
1 135
Senast: Lickety
·
J
Islandshäst Har en fråga angående färg: Vad kallas det när en häst är brun, men inte har svart man utan ljus. Har sett bilder på hästar som kallas...
Svar
18
· Visningar
1 962
Senast: fetange
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp