Svarta delade westerntyglar?

Jossantt

Trådstartare
Okej, kanske har skrvit i fel forum men..
jag börjar bli lite desperat nu...!

Helt enkelt, jag behöver ett par svarta delade westerntyglar.
Vart kan jag köpa det? alla affärer säljer i princip enbart hela träns.

Om någon vet så snälla PM:a mig...

Sv: Svarta delade westerntyglar?

Svarta tyglar finns nog inte. Det har jag tyvärr aldrig sett någonstans.

Det du kan göra är väl i så fall att färga dem själv? Det finns ju svart läderfärg att köpa. Jag köpte en sån burk en gång för att färga läder men det var svårt att få ett snyggt resultat med läderfärgen.

Sv: Svarta delade westerntyglar?

Annars är det inte sådär jättekrångligt att göra sådana själv. Beroende på vilken typ av fästanordning du vill ha. "Tjäderläder" och "Gamla stans läderhandel" säljer remläder (i meter) på postorder - då kan du beställa läder i den tjocklek, grovlek och färg du vill ha. Skulle du sedan inte orka göra själva fästanordningen själv så är det nog inte dyrt att lämna in det till en skomakare eller sadelmakare.

Tips 1 - Hundkoppel
Köp svarta hundkoppel och fläta upp änden på kopplet. Då har du delade tyglar med snabbknäppe, och hundkoppel brukar vara gjorda i härligt läder.

eller:
Tips 2 - Håltång och någon rem eller concho (skruv med dekorfäste) kanske?
Genom att vika ihop och göra hål rakt igenom kan du lätt göra en fästanordning med skruv.
Gör två hål och du kan använda någon form av rem som fästanordning.

Kolla på de westerntyglar som finns så ser du att de inte är så avancerade. Gäller bara att vara lite uppfinninsgrik. Du behöver inte ens vara vidare händig för att mäta upp, kapa lite läder, göra lite hål med en håltång och skruva fast ett skruvfäste (eller dra någon form av tråd eller läderband genom hålen.)

http://www.onlinetack.com/west rein 1.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
441
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 422
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 140
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka