Svarta stigbyglar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 049
N

Notorius

Vad är det för märke på de där svarta stigbyglarna som jättemånga av elitryttarna har?
Jag tänkte på Butet först, men hittade inga sådana. De är helsvarta och ser lite plastiga ut.

Sv: Svarta stigbyglar

Är det sånahär du menar?
jump25.jpg

Kostar runt 1200 kr. Finns i välsorterade hästbutiker

Skara säljer sånna, av märket Equipe. Man får med två olika plattor som man kan byta, finns i färgerna newmarket, rödbrun, brun och svart. De håller 500 kg i dragvikt, väger ca 400 gram om jag inte minns fel och ska splittras ifall man fastnar med foten, alltså en slags säkerhetsstigbyglar.

De finns vanliga, som inte är böjbara för 998 kr tror jag och de med kostar 1398 kr.

Jag tror det :p
Åhh vill ha :p
Måste leta efter dem, har tillverkaren nån hemsida?

Vill du inte lägga så mycket pengar på ett par stigbyglar så säljer Horze ett par likadana för typ 300 kr, samma saker för de, bara att de inte är av något märke.
Funkar lika bra de! ;)

Ah okey. Måste kollas. Då blir väl mamma glad om jag köper från Horze istället ;)

Liknande trådar

Utrustning Min dotter har börjat rida lite :love: Hon har hittills ridit i varmfodrade stövlar, men nu när dom byttes ut mot gummistövlar så insåg...
Svar
1
· Visningar
183
Senast: clusia
·
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
571
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
929
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur