L

LillTihra

kan hästar vara det?
ha svart kropp o orange(fux) man?!
såg en på hästnet... såg lite hm... konstigt ut!!
 
Har också sett den annonsen och det är ju en leksakshäst.
Fuskannons alltså.
 
haha :D
ok. men hur ser du det?
att det e en leksakshäst?
 
Den ser inte riktig ut.
Antingen är den i plast, eller så är det en riktig häst omgjord i datorn.
Jävligt skum ser den ut i alla fall.
 
Det är en riktig häst, eller en bild på en riktig häst. Men färgerna är tonade/ändrade i ett bildbehandlingsprogram, finns en hel sida med liknande bilder och det är därifrån bilden kommer.

Och annonsen, och anv andra hästannonser är fejk.
 
Vilket tråkigt liv man måste ha om man sitter och gör fejkannonser... :smirk:
 
men hallå?
Hästen i bröderna Lejonhjärta då?!
 
Den är blekt (väteperoxid?) :devil:
Men för de som gillar kuriosa: Det finns synbart svarta fuxar! Alltså hästar som man gjort redfactor-test på och som bevisligen inte bär på svart men tycks vara svarta! Måste alltså vara mycket mörka mörk(sot)fuxar. Den jag sett var Morgan och kan ha testats om den kunde vara silver (kommer inte ihåg om manen var ljusare), men testet sa alltså att den bara hade rött.
 
En mörkbrun häst med svarta anlag kan se ut så, har själv ett sto som har i det närmaste en fuxfärgad kalufs däremot inte svansen. :(
 
Alltså, det FINNS "svartfuxar". De är dock INTE svarta egentligen (fux = avsaknad av svart). Men de är så väldigt mörka fuxar att de SER svarta ut, och manen och svansenär endera någon nyans av vit (flax) eller någon nyans av rött/rödbrunt. Så det kan bli ganska iögonfallande kombinationer. Dock inte såsom på bilden.

Men en mööööök fux kan i isst ljus se ut som svart med röd man och svans, men vid närmare granskning ser man att den inte alls är svart utan just mörkfux.
 
har oxå sett den annonsen.. den såg inte så verklig ut direkt hästen, det såg ut som en leksakshäst tyckte jag! fattar inte folk som lägger in osanna annonser, har sett ett par stycken till annonser på bland annat hästnet som är falska! varför gör man så? är det roligt att lura folk eller vad är det?
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Såg en annons på Hästnet på en häst till salu. Säljaren skrev att hon kommer att kräva anställningsbevis av köparen med motiveringen att...
2
Svar
25
· Visningar
2 608
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård I somras fick en av våra hästar utslag som såg ut som ringorm. Jag behandlade med ivamerol men blev inte av med det. Under hösten har...
Svar
14
· Visningar
1 059
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 107
Senast: Lutten
·
Hemmet Behöver tips på var jag hittar rött porslin. Sån julig röd färg så ingen blek eller åt det rosa/orange hållet. Vill ha små tallrikar a...
Svar
7
· Visningar
539
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp