SVEA SVERIGETÄCKET??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fjollan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 570
F

Fjollan

Jag funderar på att köpa ett SVEA OUTDOOR mellan rain till min häst. Är det någon som har erfarenhet av dessa? Det måste tåla regn och ligga på bra då våra hästar går ute mycket. Jag har nu ett Bucas men hon får tyvärr skav på manken av det, annars ett kanontäcke!

Tacksam för svar

e bra kavlite på de jag har,men ska du beställa se upp med strolekarn för de skiljer jättemycket,två 135 av dears täcken kan de skilja två storekar emellan

Jag hade ett Svea Outdoor Mellan Vinter till min häst förut men nu har han tyvärr växt ur det. Har absolut ingenting att klaga över på det täcket, hästen var alltid torr oberoende av väderleken och täcket höll sig också alltid torrt. Helt suveränt !

Jag har ett sånt på min pålle, det silver och svartfärgade täcket.
Är jättenöjd med mitt, hittills har pållen aldrig varit blöt under. Mitt är bra i storleken, kanske något stort.

Funderar på att köpa samma, fast vinter varianten så fort jag får råd :)

Har ett och ska köpa ett till.. det enda jag kan anmärka på är att innerfodret är något strävt.

jag har ett svea outdoor mellan winter och tänker då köpa mig ett rain när jag får råd. tycker täckerna är toppnebra. :)

Har två sånna, ett regn och ett vinter. Underbara täcken med bra passform som hållt även mot ena valackens täckesätande tänder. :angel:

jag har ett sådant täcke det lila! är supernöjd med det!!! :love: ska nog ta och köpa ett vintertäcke från dem också.

Ganska irretarende men vi har nu lyckats minmera täckesätandet genom mer motion (5 istället för 4 dgr/v nu då han blivit 5-åring), granar att äta på i hagen och No bite cream på alla täcken. :D

Utetäckena är bra men innetäckena har hopplös passform- vet ingen häst som de sitter bra på framtill...

Mitt regntäcke ( SVEA) har fungerat mycket bra- regntätt och bra slitstarkt tyg. Tycker nog att stl stämmer ganska bra.

jag har ett svea outdoor rain till min häst (har ett vinter också)
men han har växt ur det i bogen så jag har beställt en bog-breddare (också från svea-sv.)
Aldrig haft bättre täcke! Läcker inte in alls. Har haft det sedan 2001.
En häst i hagen har nu bitit av svansskyddet i bak så jag funderar på att köpa ett nytt regntäcke men kommit på att det nog inte är aktuellt förrän till hösten i så fall :angel:
men då blir det sverigetäcket:
http://medlem.spray.se/connemara01/zinzano4/031126b.JPG

Sv: SVEA SVERIGETÄCKET??

Bogbreddare? :idea: Låter som något min häst skulle behöva till sitt mellansäsongstäcke :crazy: :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
214
Senast: Gimlan
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 225
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
Övr. Barn Jag behöver era råd inför en förestående separation och flytt. Funderar kring vilken boendeyta som är rimlig att tänka sig som singel...
Svar
19
· Visningar
1 039
Senast: tomte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka