Sven-Erik dömd för försök till papegojförsäljning

Sv: Sven-Erik dömd för försök till papegojförsäljning

Gud så fånigt!
Okej att det är förbjudet att sälja och så, det förstår man, men om man aldrig har fått någon information om det förut, hur ska man kunna veta?

Jag visste inte ens att det fanns en utrotningshotad papegojsort!
Blir irriterad när man hör sånt här.
 
Sv: Sven-Erik dömd för försök till papegojförsäljning

Varför är det så fånigt? Ska jag gå ut och parkera på en handikappsparkering och sedan när jag får böter ska jag säga, nej men jag visste inte att man inte fick parkera där, varför ska jag betala för?!
 
Sv: Sven-Erik dömd för försök till papegojförsäljning

Det är väl inte det minsta löjligt. Byt ut "amazon" mot noshörningshorn eller leopard och läs om texten. Varför skulle någon ge honom en privatlektion i vilka lagar som är tillämpliga i varje vaken sekund?

Att det inte fanns en utrotningshotad papegojsort? Det finns tusentals.
 
Sv: Sven-Erik dömd för försök till papegojförsäljning

Just precis så, det är bättre att han slår ihjäl fågeln istället för att sälja den.
 
Sv: Sven-Erik dömd för försök till papegojförsäljning

Just precis så, det är bättre att han slår ihjäl fågeln istället för att sälja den.

Lol, precis!

Nog för att det är bra med lagar och regler men saker får ju gärna sättas i perspektiv...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (HN) En 39-åring får böta 1 500 kronor sedan han använt våld mot sin uppkäftiga styvdotter...
Svar
8
· Visningar
1 068
Senast: Focusie
·
  • Artikel
Hästnyheter (Hallands Nyheter) 240 hästar och 1000 starter. Sveriges största ponnyevenemang ägde rum i Varberg i helgen. Självaste...
Svar
0
· Visningar
782
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Hallands Nyheter) - I veckan kommer arkitektens skisser att vara klara. Då är det dags att presentera dem för kommunen, säger...
Svar
0
· Visningar
759
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Hallands Nyheter) Sven-Erik Lindberg ville sälja sin 16 år gamla papegoja och satte ut en annons på blocket.se. Men det skulle han...
Svar
1
· Visningar
977
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp