sven melander är död

Fina Sven Melander! :heart:heart En man jag alltid har tyckt gott om och lyssnat extra på. :heart Kanske är det hans humor och positiva sätt som tilltalat mig, men vissa människor har bara det där lilla extra! Fasen att människor blir äldre och går bort!

En fin man.
När jag var 12 år skrev jag till honom om en artikel han skrivit i Aftonbladet. Han svarade och så fortsatte vi skriva till varandra ett tag. Jag minns att han började varje brev med: Kära medborgare!
Det kändes stort för en unge att bli tagen på allvar av en offentlig person som säkert hade tusen viktigare saker att göra. Men det visade att han såg barn som lika viktiga just medborgare som vuxna.
Jag måste nog leta fram breven, som betydde så mycket för mig att jag har dem sparade.

Liknande trådar

Tjatter Jag såg ett klipp på facebook och tappade bort det... Det var en sjukhusserie. En somalisk kvinna får veta att folk i landet det...
Svar
2
· Visningar
304
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 807
Senast: Sirap
·
Övr. Katt Som rubriken säger så har nu vår stallkatt kommit på att han kan döda grannens höns. Hur ska jag få den att sluta? Tror ni det fungerar... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
4 667
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Mitt tonårsbarn kläckte ur sig att det är så orättvist att ha missat hur rolig världen var "förr" Konserter- som av någon anledning var... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
5 952
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna