Vad jag vill göra åt segregerade bostadsområden och skolor, eller vad är din fråga? Jag tycker att det är ett problem ja, och det finns många fler exempel som Danderyd och delar av innerstan i Sthlm som är väldigt segregerat. Men SD har väl inte särskilt mycket lösningar på att få våra bostadsområden och skolor mer blandade, eller hur vi kan tillskapa allmänna mötesplatser där man naturligt möts mellan grupper, oavsett om det handlar om klass, etnisk bakgrund, religion eller ålder?
Nej de har de inte för problemen är redan där. Det hann eskalera så mkt att de uppstod, innan politikerna "hann/ville" reagera. Det kom helt enkelt för många samtidigt, som hellre valde "sina landsmän/seder" som grupp i stället för att försöka integrera sig. DET håller jag helt med om var ett "samhällets fel", men där slutar samhällets brister. Att Rinkebybor skyller på "rasism" och andra idiotsaker är bullshit, De har lika stor rätt och möjlighet att utbilda sej och INTE bli kriminella som vilket annat barn som helst. ALLA barn lever inte i Danderyd eller Täby. Många har missbrukande/fattiga föräldrar, de blir inte idioter bara för det (många blir det med, men de flesta växer upp, eller dör av sitt egna missbruk/leverne)