Svensk politik 5

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Där satte vi stopp för 100 000 tals blivande svenska medborgarskap under kommande åren :up:. Dom som inte hinner få före 6 juni får vänta i 3 år ytterligare och nya får vänta i 8 år. Så kommer dom att granskas för bla vandel. Nu när Migrationsverket knappt behöver utfärda några svenska medborgarskap under dom 3 närmsta åren så har dom ju gott om resurser att ompröva alla uppehållstillstånd :up:.
Vi får se, det kan som sagt ogiltigförklaras. :up:

Där satte vi stopp för 100 000 tals blivande svenska medborgarskap under kommande åren :up:. Dom som inte hinner få före 6 juni får vänta i 3 år ytterligare och nya får vänta i 8 år. Så kommer dom att granskas för bla vandel. Nu när Migrationsverket knappt behöver utfärda några svenska medborgarskap under dom 3 närmsta åren så har dom ju gott om resurser att ompröva alla uppehållstillstånd :up:.
"Vi"? Satt du med i riksdagen och skippade praxis du med?

Men det är en typisk svensk tradition, plötsligt är det inte så viktiga längre?
Pay back time för all den vuxenmobbning SD fick utstå under alla år dom satt i Riksdagen.

Det kommer mera. Om några veckor ska det röstas om bidragsspärr i Riksdagen.
Sen var det väl avskaffa permanenta uppehållstillstånd . Det blir liksom stopp från alla håll o kanter när pusslet är färdigt lagt

Pay back time för all den vuxenmobbning SD fick utstå under alla år dom satt i Riksdagen.

Det kommer mera. Om några veckor ska det röstas om bidragsspärr i Riksdagen.
Sen var det väl avskaffa permanenta uppehållstillstånd . Det blir liksom stopp från alla håll o kanter när pusslet är färdigt lagt
Sjukt obehagligt att du kan stå för att ditt parti går emot praxis pga av att andra partier inte ville samarbeta förut. Ditt parti verkar väldigt hämndlystet.

Artikel i DN om vilken katastrof regeringens flyktingpolitik håller på att leda till inom äldreomsorgen. Som att man fullkomligt struntar i effekterna inom vården. Jag har själv en anhörig på äldreboende där många av de som arbetar där har ursprung i andra länder. Likadant när jag själv låg på sjukhus i två veckor. Fantastiska människor som gör en insats inom den svenska vården! Eller är det så illa att regeringen inte tar till sig de negativa effekterna av den invandringspolitik som bedrivs och ser alla människor med rötter i andra länder som röda skynken?

https://www.dn.se/sverige/aldrevarden-har-gjort-sig-beroende-av-flyktingar/

SvD om det så kallade lyftet för Liberalerna efter SD-kramandet:

"En del av lyftet i mars kom från tidigare SD-väljare. Den effekten ser nu ut att ha klingat av.
– Det var, som vi misstänkte, en mer tillfällig effekt av entusiasm. Det är inte riktigt så att de verkligen föreställer sig att rösta på Liberalerna på valdagen.
I stället tycks stödrösterna framförallt komma från Moderaterna."

Moderaterna är nere på sin lägsta nivå sedan 2019 och oppositionens övertag växer :)

https://www.svd.se/a/wrd491/liberalernas-opinionssiffror-kvar-over-sparren-i-ny-matning

Letade runt lite för att försöka förstå hur testet i svenska och samhällskunskap ska utformas. Hittade en intervju med bl.a. Mohamsson, från februari: "Vi definierar inte närmare i lagrådsremissen vad grundläggande kunskaper i svenska samhället är. Men vår uppfattning är att det inte ska vara några högre nivåer av kunskaper, säger utbildnings- och integrationsminister Simona Mohamsson (L)."

Det var ju ett passande för en partiledare som inte kan grundlagarna 😆

Undrar vem som ska tycka till, då? Busch, som inte visste vem som skrivit Gösta Berlings saga?

https://www.dn.se/debatt/darfor-kan-jag-inte-langre-rosta-pa-moderaterna/

Jag kommer inte att rösta moderat i årets val. Invandringspolitiken är avgörande. De människor jag möter i min vardag är värda samma respekt som de människor jag har vuxit upp med. De må vara uppvuxna i Kosovo, Turkiet eller Nordafrika. Jag har två barnbarn vars farföräldrar är nordafrikaner och muslimer – och som har franska som sitt modermål. Jag är oförmögen att se några avgörande skillnader mellan dem och deras klasskamrater.

SvD om det så kallade lyftet för Liberalerna efter SD-kramandet:

"En del av lyftet i mars kom från tidigare SD-väljare. Den effekten ser nu ut att ha klingat av.
– Det var, som vi misstänkte, en mer tillfällig effekt av entusiasm. Det är inte riktigt så att de verkligen föreställer sig att rösta på Liberalerna på valdagen.
I stället tycks stödrösterna framförallt komma från Moderaterna."

Moderaterna är nere på sin lägsta nivå sedan 2019 och oppositionens övertag växer :)

https://www.svd.se/a/wrd491/liberalernas-opinionssiffror-kvar-over-sparren-i-ny-matning
Jag undrar varför L ligger mycket högre i deras mätningar än i till exempel DN/ipsos? Där kom ju precis en ny mätning där liberalerna ligger på 2% fortfarande, och det var samma sak vid förra mätningen. Men det är väl i och för sig inte så stora skillnader egentligen rent procentuellt, mer att det känns som stora skillnader när det handlar om riksdagsspärren 😅. I DN låg också M och SD nu på 19% båda två men det mest positiva var en tydlig ökning för mp.

Så du menar att JAG inte ska få erkänna hur JAG upplever Sverige ?

Halmgubbar jag nu igen ? Eller är det inte vad du säger ? DU tycker JAG har fel i hur JAG upplever det Sverige JAG lever i ?
Och därför har JAG alltså fel i mina egna prioriteringar i MITT egna val ?

VA ?
Uhm ibland stämmer ju inte ens upplevelser helt överens med statistiken. Bland annat pga hur olika media och politiker fokuserar debatten. Vissa områden, inte alla såklart, verkar ju otäcka när man hör om dem men är helt ok när man promenerar i dem och även värsta områden kan ha olika miljö mellan enstaka gator. Vidare tex kan en person känna sig jätteobekväm och helt främmande på NK tex, för att det är annorlunda än man är van vid, helt utan att NK är farligt. Sedan finns självklart farliga områden.

Vidare vad man gör åt dem måste väl vara baserat i verklighet och forskning och vad som fungerar, inte vad man önskar skulle fungera? Om man verkligen vill bli av med problemet på riktigt menar jag?

Artikel i DN om vilken katastrof regeringens flyktingpolitik håller på att leda till inom äldreomsorgen. Som att man fullkomligt struntar i effekterna inom vården. Jag har själv en anhörig på äldreboende där många av de som arbetar där har ursprung i andra länder. Likadant när jag själv låg på sjukhus i två veckor. Fantastiska människor som gör en insats inom den svenska vården! Eller är det så illa att regeringen inte tar till sig de negativa effekterna av den invandringspolitik som bedrivs och ser alla människor med rötter i andra länder som röda skynken?

https://www.dn.se/sverige/aldrevarden-har-gjort-sig-beroende-av-flyktingar/
Det har ju visat sig att bla hemtjänsten har havererat beroende på alla hemskheter som ofredanden och våldtäkter på äldre människor och på människor som har svårt att värja sig. Sånt som man har försökt tysta ner. Men jag tycker det är bra att det nu börjar komma ut vilket klientel som utsätter våra medborgare, människor som slet och byggde upp Sverige och så utsätts dom för detta i deras hemmiljö?????

Här är ett exempel av alla där man petar lite djupare.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/dom-mot-hemtjanstman-atalad-for-44-brott/

"Bland annat döms han nu för att ha ofredat en 86-årig kvinna genom att sjunga högt och säga ”jag ska knulla din guds syster” på arabiska. Åt en 92-årig kvinna skrek han att hon ”ser ut som en apa”. På filmen hörs han säga, på arabiska: ”Ät skit! Hora!”

Mannen kom till Sverige från Syrien som ensamkommande som elvaåring 2015. Han blev senare svensk medborgare. År 2020 dömdes han till 50 timmars ungdomstjänst för misshandel och olaga hot.

Enligt förundersökningen blev mannen visstidsanställd som vårdbiträde i december 2022 och tillsvidareanställd i mars 2025. Vid åtalet blev han avskedad."

Så jag håller inte med om att det är så fantastiskt människor som kommer hit, faktiskt. Mörkertalet är stort, tyvärr.

Uhm ibland stämmer ju inte ens upplevelser helt överens med statistiken. Bland annat pga hur olika media och politiker fokuserar debatten. Vissa områden, inte alla såklart, verkar ju otäcka när man hör om dem men är helt ok när man promenerar i dem och även värsta områden kan ha olika miljö mellan enstaka gator. Vidare tex kan en person känna sig jätteobekväm och helt främmande på NK tex, för att det är annorlunda än man är van vid, helt utan att NK är farligt. Sedan finns självklart farliga områden.

Vidare vad man gör åt dem måste väl vara baserat i verklighet och forskning och vad som fungerar, inte vad man önskar skulle fungera? Om man verkligen vill bli av med problemet på riktigt menar jag?
Wow

Så du tror jag går på hörsägen när JAG berättar om min verklighet? Kan meddela att den kommer från egna, av MEJ upplevda erfarenheter!

Snyggt att du fortfarande vill berätta för mej att mina erfarenheter inte ska räknas för DU anser att de är felaktiga. Du har inte gått en endaste millimeter i mina skor !!!

Det har ju visat sig att bla hemtjänsten har havererat beroende på alla hemskheter som ofredanden och våldtäkter på äldre människor och på människor som har svårt att värja sig. Sånt som man har försökt tysta ner. Men jag tycker det är bra att det nu börjar komma ut vilket klientel som utsätter våra medborgare, människor som slet och byggde upp Sverige och så utsätts dom för detta i deras hemmiljö?????

Här är ett exempel av alla där man petar lite djupare.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/dom-mot-hemtjanstman-atalad-for-44-brott/
Det där är vidrigt. Bra att ha döms till fängelse. Men vet du vad, att du låter honom stå för "människor som kommer hit" - det är ren rasism. Förstår du det?

Jag vill också gärna veta vilka "man" är, som har försökt tysta ner. Kan du vara mer konkret? Att tysta ner, är det att åtala och döma folk?

Wow

Så du tror jag går på hörsägen när JAG berättar om min verklighet? Kan meddela att den kommer från egna, av MEJ upplevda erfarenheter!

Snyggt att du fortfarande vill berätta för mej att mina erfarenheter inte ska räknas för DU anser att de är felaktiga. Du har inte gått en endaste millimeter i mina skor !!!
Brukar du själv vara ett utmärkt föredöme i att försöka förstå hur det är att gå i andras skor?

Det där är vidrigt. Bra att ha döms till fängelse. Men vet du vad, att du låter honom stå för "människor som kommer hit" - det är ren rasism. Förstår du det?

Jag vill också gärna veta vilka "man" är, som har försökt tysta ner. Kan du vara mer konkret? Att tysta ner, är det att åtala och döma folk?
Nej det är inte rasism. Det är fakta som har framkommit i domstol. Har du inte läst i länken?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad får nämnas i en tråd?
  • Borttagna inlägg - igen.
  • Har din tråd försvunnit?
  • Annonserng och Länkning - Läs här först!!!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka