Svensk stoppad på autobahn – hade en häst i bagaget

Ehhh, sådär försökte jag göra en gång för hundra år sedan i en Volvo 245. Hästen blev asförbannad. En liten envis minihingst som högg som en kobra. Ingen bra idé att ha honom i nacken. Så vi hyrde en transport.

Känns som det blir lite jobbigt när hästen kissar eller bajsar. :cautious:
Presenning med ordentligt med spån på. Och så får man väl stanna och mocka ur snabbt. Säkerhetsmässigt för föraren är det väl inte det bästa dock. Få 75 kg häst i nacken vid inbromsning.

Kan inte låta bli att reagera på det här:

Djuret släpptes däremot ut i det fria vid rastplatsen, och hämtades senare upp av sin danska ägare.

Djuret? Var det inte en ponny. Vadå det fria? Släpptes ponnyn vind för våg. Låter absurt, hoppas verkligen det är så att journalisten fått något om bakfoten. Låter så konstigt. 🤔

Djuret släpptes däremot ut i det fria vid rastplatsen, och hämtades senare upp av sin danska ägare.

Djuret? Var det inte en ponny. Vadå det fria? Släpptes ponnyn vind för våg. Låter absurt, hoppas verkligen det är så att journalisten fått något om bakfoten. Låter så konstigt. 🤔
Dom tog väl ut den ur bilen. Står ju inte att dom släppte den fri. Ut i det fria betyder bara ut i friska luften.

Dom tog väl ut den ur bilen. Står ju inte att dom släppte den fri. Ut i det fria betyder bara ut i friska luften.
Så tolkade inte jag det som, därav min kommentar.

Fattar väl att de tog ur ponnyn ur bilen. Det jag ifrågasatte var formuleringen i texten. Får det att låta som något helt annat.

Så tolkade inte jag det som, därav min kommentar.

Fattar väl att de tog ur ponnyn ur bilen. Det jag ifrågasatte var formuleringen i texten. Får det att låta som något helt annat.
Jo, jag förstod att du förstod. Men ut i det fria är ett vanligt svenskt uttryck om än kanske lite föråldrat - alltså var det korrekt formulerat. Jag ville bara förklara hur man använder det uttrycket.

En ponny är ett djur.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En svensk toppryttare stängs av i fyra månader för otillåten behandling av häst. Det meddelar Svenska ridsportförbundets disciplinnämnd...
Svar
0
· Visningar
69
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En svensk toppryttare stängs av i fyra månader för otillåten behandling av häst. Det meddelar Svenska ridsportförbundets disciplinnämnd...
Svar
0
· Visningar
517
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Enligt en ny studie från SLU har flera olika virus, som aldrig tidigare rapporterats inom Europa, nu upptäckts hos svenska hästar...
Svar
0
· Visningar
92
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under torsdagen blev en häst påkörd av en bil i skånska Tollarp. Polisen tillkallades, men innan de anlände till platsen hade bilföraren...
Svar
1
· Visningar
385
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka